گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

مدتها شناخته شده است که زنان جوان خطر کمتر ابتلا به بیماری قلبی را نسبت به مردان دارند، اما پس از کاهش میزان استروژن زن با یائسگی، این خطر شدیدا افزایش می یابد. با این حال، کمتر در مورد آنچه که در قلب دوران قبل از یائسگی اتفاق می افتد، شناخته شده بود؛ سال هایی که منجر به شروع یائسگی در هنگام تغییر هورمون ها می شود.

این مطالعه که در مجله Acta Physiologica منتشر شده است، با استفاده از یک مدل موش منحصر به فرد، نشان می دهد که قلب زنان در طی قبل از یائسگی تغییرات ظریفی دارند که نشان می دهد که اندام در این مرحله اولیه تحت فشار قرار می گیرد.

پروفسور علوم زیست پزشکی گفت: "قلب به نظر همان است و عملکرد آن تغییری نمی کند، اما چیزی پنهان است که عملکرد را تغییر می دهد." "به طوری که این یک خانه ای است که به نظر می رسد خوب است، اما در بنیاد نشتی وجود دارد. تغییرات پنهان هستند، اما آنها وجود دارند."



او افزود که یکی از دلایلی که تا کنون تغییرات قلب زن قبل از یائسگی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، آن بود که مدل موشی که دقیقا بروز یائسگی انسان را تقلید کند تا به امروز وجود نداشته است
"ما می توانیم از طریق برداشتن تخمدان، یائسگی را در موش های آزمایشگاهی تحریک کنیم، اما این تغییرات تدریجی یائسگی را از بین نمی برد. ما اکنون یک مدل حیوانی آزمایشگاهی داریم که در آن  می توانیم تخمدان های از دست رفته موش طی گذر زمان را برگردانیم تا گذار تدریجی یائسگی دیده شده در زنان را تقلید کنیم. "

برای این مطالعه، موشها طی چهار ماه تحت درمان با یائسگی قرار گرفتند. در طی آن زمان، قلب موش همچنان به طور معمول عمل می کرد، اما برخی جنبه های عضله قلب آنها تغییر کرده بود.

"آنچه که مشاهده کردیم نشانگر استرس بود. برخی از سیتوکینهای پروتئین التهابی (پروتئین هایی که نشان دهنده استرس) بودند بالاتر بود، در حالی که دیگران نبودند."

این تیم بعد بررسی کرد که چگونه قلب پاسخ می دهد هنگامی که داروهای مقلد استروژن در طول دوره قبل از یائسگی ارائه شد. این یک رویکرد جدید بود، زیرا بیشتر درمان های جایگزین استروژن معمولا به زنان پس از یائسگی ارائه می شود.

پایل گفت: "ما می خواستیم فرضیه زمان بندی را آزمایش کنیم: این ایده که یک فرصت برای مصرف استروژن وجود دارد تا ما بتوانیم ببینیم که آیا می توانیم آن پنجره را شناسایی کنیم و تعیین کنیم که چگونه پاسخ مثبت به استروژن ها یائسگی را تحت تاثیر قرار می دهد."

آنها دریافتند که پاسخ قلب به ترکیبات استروژن در طول دوره قبل یائسگی متنوع است و دوباره نشان می دهد که تغییرات مولکولی در طی این دوره انتقالی اتفاق افتاده است.

پایل گفت: "این به ما می گوید که ما نمی توانیم به آسانی استروژن را سال ها پس از یائسگی در قلب قرار دهیم، زیرا شما اکنون در معرض یک قلب قرار گرفته اید که اساسا تغییر کرده است. این مطالعه نشان می دهد که این تغییرات در دوره قبل از یائسگی رخ می دهد."

"همچنین به ما می گوید که زمان بندی مهم است و ما به احتمال زیاد نیاز به حرکت پنجره برای حمایت از درمان استروژن داریم، ارائه آن بسیار زودتر و نه پس از یائسگی.

در حالی که به خوبی شناخته شده استروژن از قلب محافظت می کند و آن را انعطاف پذیر نگه می دارد، بسیاری از زنان و پزشکان از مصرف داروهای جایگزین هورمون به خاطر مطالعه بزرگ 20 سال قبل HRT که از ترس وقوع ارتباط رویدادهای قلبی و سرطان متوقف شد، دوری می‌کنند.

"برخی از تحقیقات اولیه در مورد قبل از یائسگی قبل از این مطالعه انجام نشده بود، زیرا آنها راهی برای انجام این کار نداشتند. ما با این مطالعه به عقب رفتیم، به آزمایشگاه بازگشتیم تا این پاسخ ها را در مورد نحوه تغییرات یائسگی قلب دریافت کنیم. این یک سوال اساسی است که نیاز داریم پاسخ داده شود و اکنون می دانیم تغییرات کوچک اما قابل توجهی وجود دارد. "

پایل گفت: پیام مهم این تحقیق این است که درمان جایگزین استروژن نباید از بین برود، زیرا هنوز هم می تواند برای محافظت از قلب استفاده شود.

"ما می خواهیم این تحقیق را ادامه دهیم تا درمان جایگزین استروژن را اصلاح کنیم تا بتوانیم بدانیم که چگونه می توان آن را به طور مفیدی مورد استفاده قرار داد زیرا شواهد زیادی وجود دارد که کار می کند."

منبع:

University of Guelph

Journal reference:

Pyle, G. et al. (2019) Cardiac changes during the perimenopausal period in a VCD‐induced murine model of ovarian failure. Acta Physiologica. doi.org/10.1111/apha.13290.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی