گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

۳۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۸خرداد

فهرست افرادی معروف که در زیست شناسی تخصص دارند، از جمله عکس هایی که در دسترس هستند. در این لیست شناخته شده ترین افراد در بالا هستند. این لیست شامل بازیگران، موسیقیدانان، ورزشکاران و غیره است که در زیست شناسی تحصیل کرده اند.

۲۷خرداد

بسیاری از فرایندهای گیاهی از انسان ها جدا نیست: سلول ها و بافت ها در دانه گیاهان، از جمله ذرت نیز از طریق سیگنال های الکتریکی ارتباط برقرار می کنند. 

۲۶خرداد
علیرغم اینکه گیاهان برای زندگی در زمین ضروری هستند، در مورد چگونگی تکثیر سلول های گیاهی و رشد گیاهان سبز کمتر شناخته شده است.

۲۵خرداد

بیماری مزمن کلیه (CKD) با افزایش قابل ملاحظه ای در خطر رشد بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (CVD) همراه است.


۲۴خرداد

خون امن برای همه

امسال، در روز 14 ژوئن، روز جهانی اهدا خون در سراسر جهان جشن گرفته می شود. 


۲۳خرداد

محققان از Cryo-EM و ابزارهای محاسباتی برای بازسازی ساختارهای پوسته چهار سویه متفاوت نوروویروس انسانی استفاده کرده اند. این رمزگشایی می تواند به اطلاع رسانی آینده واکسن در برابر ویروس کمک کند.


۲۲خرداد

رگه متورم بال به پروانه ها کمک می کند تا صدای فرکانس پایین را تشخیص دهند.


۲۱خرداد

یک تیم بین المللی، از جمله محققان دانشگاه گوتینگن، در یک مقاله ی دیدنی که اخیرا در مجله Science منتشر شده است، استدلال می کنند که فناوری های جدید پرورش گیاهان می توانند به امنیت غذایی و توسعه پایدار کمک زیادی کنند.


۲۰خرداد

محققان از گروه Marvin Tanenbaum در موسسه Hubrecht نشان داده اند که ترجمه اطلاعات ژنتیکی ذخیره شده در DNA ما بسیار پیچیده تر از آنچه است که قبلا تصور می شد. 

۱۹خرداد

لپتوسپیروز یک بیماری زونوتیک در حال ظهور است که هر سال بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان در PLOS گزارش داده اند بیماری های گرمسیری نادیده گرفته شده، ژنوم های لپتوسپیرا را از محیط های اطراف جهان جمع آوری کرده و 30 گونه جدید و الگوهای جدید تنوع گونه ای را کشف کرده اند.