گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱تیر

فهرست افرادی معروف که در زیست شناسی تخصص دارند، از جمله عکس هایی که در دسترس هستند. در این لیست شناخته شده ترین افراد در بالا هستند. این لیست شامل بازیگران، موسیقیدانان، ورزشکاران و غیره است که در زیست شناسی تحصیل کرده اند.


۳۰تیر

ضبط حرکات افراد و حیوانات (از جمله پرندگان و حشرات) به دلیل توسعه دستگاه های GPS و دوربین های ویدئویی کوچک و ارزان قیمت بسیار آسان شده است. با این حال، هنوز مشکل است که دلیل انجام این حرکت ها (از جمله محرک های خارجی و یا فرآیندهای ذهنی خودشان) را از سوابق رفتاری بفهمیم.


۲۸تیر

دانشمندان کشف کرده اند که دوزهای کم تابش معادل سه سی تی اسکن، که به صورت ایمن در نظر گرفته می شوند، به سلول هایی که توانایی سرطان دارند، مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سلول های طبیعی در بافت سالم می دهد.


۲۶تیر

مطالعات قبلی ارتباط بین نوشیدن چای داغ و خطر ابتلا به سرطان مری را نشان داده است، اما تا به حال، هیچ مطالعه این ارتباط را با استفاده از دمای چای در حال نوشیدن نسنجیده و به صورت عینی اندازه گیری نکرده است.


۲۴تیر

دانشمندان از تکه های میکرونیدل برای استخراج DNA به منظور تشخیص بیماری در گیاهان استفاده می کنند.


۲۲تیر

یک پروتئین تازه به نام KHNYN با همکاری ZAP، شناخته شده به عنوان پروتئین ویروس کُش، برای از بین بردن ویروس های مرتبط با HIV شناسایی شده است.


۲۰تیر

طبق تحقیقات جدید در مجله Marine Ecology Progress Series، صخره های مرجانی از آب های استوایی عقب رفته و صخره های جدیدی را در مناطق معتدل تر ایجاد کرده اند. محققان دریافتند که تعداد مرجان های جوان در صخره های گرمسیری طی چهار دهه گذشته 85 درصد کاهش یافته و در صخره های نیمه گرمسیری دوبرابر شده است.


۱۸تیر


تحقیقاتی که توسط محققان در گروه شیمی در RCSI انجام شده است، به طور بالقوه به جراحان برای حذف دقیق تر تومور و تشخیص سرطان در گره های لنفاوی در طی عمل جراحی کمک می کند. تحقیقاتی که به رهبری پروفسور RCSI، دونال اوشا انجام شده  و در علوم شیمی منتشر شده است.


۱۶تیر

پنج حفره بافت های مختلفی می سازد، متصل به کانال ها که به شبیه سازی جریان خون کمک می کند.

سیستم جدید بدن-بر-روی-یک-تراشه (body-on-a-chip) می تواند یک دید کلی تر از اثرات دارو را نسبت به سایر دستگاه های مشابه ارائه دهد.


۱۴تیر

با توجه به تحقیقات انجام شده در ASM Microbe 2019، نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا، شنا در اقیانوس تغییر میکروبیوم پوست و احتمال عفونت را افزایش می دهد.