گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰شهریور

بسیاری از افراد تلاش می کنند که با افزایش سن، وزن خود را کنترل کنند. اکنون تحقیقات جدید در مؤسسه Karolinska در سوئد کشف کرده است که چرا: گردش لیپیدها در بافت چربی در دوران پیری کاهش می یابد و افزایش وزن را آسان تر می کند، حتی اگر بیشتر غذا نخوریم یا کمتر از قبل ورزش کنیم. این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

 

۲۵شهریور

دانشمندان موسسه پزشکی احیا کننده وایک فارست از سیستم تحویل خود برای ارائه یک ابزار ویرایش DNA برای تغییر توالی DNA و اصلاح عملکرد ژن استفاده می کنند. سیستم بهبود یافته "ضربه و اجرا" سریعتر کار می کند و کارآمدتر است.

 

۲۳شهریور

اگر تاکنون نمایشگاه "Tentacles" در آکواریوم مونتری بی را مشاهده کرده اید، می دانید که سفالوپودها (ماهی مرکب، هشت پا و خویشاوندان آنها) موجوداتی عالی هستند. آنها می توانند بافت و رنگ پوست خود را در یک چشم بر هم زدن تغییر دهند و با استفاده از مکنده های روی بازوهای خود چیزهایی را "طعم" دهند. آنها همچنین انواع مختلفی از رفتارهای پیچیده اجتماعی و بقا را توسعه داده اند.

 

۰۹شهریور

 ساحل رو ها هنگامی که با لوسیون های محافظ بدن خود را در اقیانوس شستشو می دهند، به طور فزاینده ای از اثرات مضر بالقوه فیلترهای ضد اشعه ماوراء بنفش ناشی از ضد آفتاب ها بر روی مرجان و سایر موجودات دریایی آگاه می شوند.

 

۰۷شهریور

مولکول از سیگنالینگ ناشی از رژیم غذایی پرچرب تقلید می کند.

 

۰۵شهریور

توکسوپلاسما گوندی یک انگل میکروبی است که انسان را آلوده می کند و برای تکمیل چرخه زندگی کامل خود به گربه ها نیز احتیاج دارد.

 

۰۳شهریور

تحقیقات در مورد خود تخریبی سلول ها در انسان و گیاهان می تواند به درمان بیماری های عصبی مغزی و رشد گیاهان مقاوم در برابر بیماری منجر شود.

 

۰۱شهریور

چگونه می دانید سلول تب دارد؟ دمای آن را بگیرید.