گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

راه های تقویت رزومه برای زیست شناسان

شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۰۰ ب.ظ

نمرات خوب

صرف نظر از مسیر شغلی که در آینده می خواهید انتخاب کنید، برای همه فارغ التحصیلان ورود به بازار کار، نمرات خوب ضروری است. نمرات و معدل بالا در CV شما یک پایه اساسی است که انتظار می رود دانشجویان آن را داشته باشند. با این حال، تنها نمرات خوب برای تضمین موقعیت شما کافی نیست.

عضویت در یک سازمان یا مجموعه یا گروه مرتبط با زیست شناسی

غالباً ارزش دارد که به گروه های مختلف بپیوندید و با دانشجویان دیگر همکاری کنید تا موضوعات مرتبط با زیست شناسی مورد علاقه شما ارتقا بخشد. اگر علاقه مند به این فعالیت ها هستید می توانید برای ایجاد گروه یا سازمان خود تلاش کنید. مجری بودن یا مشارکت در گروه های دیگر می تواند به شما در نشان دادن مهارت های رهبری و کار تیمی کمک کند.

فعالیت های اجتماعی و داوطلبانه

اکثر دانشگاه ها رویدادهای مختلفی را برای ارتباطات علمی برگزار می کنند. این موارد شامل روزهای آزاد در دانشگاه یا مؤسسه، جشنواره های علمی و نمایشگاه ها و غیره می باشد. اگر دانشگاه شما در این رویدادها نقش مهمی نداشته باشد، می توانید داوطلبانه در موزه های علمی یا پارک های باغ وحش/سافاری شرکت کنید و بررسی کنید که آیا آنها برنامه هایی را برگزار می کنند. یکی از مهمترین مزیت های این فعالیت ها این است که آنها معمولاً خیلی رقابتی نیستند. این فعالیت ها به شما کمک می کند مهارت های اجتماعی، ارتباطی و سازمانی خود را نشان دهید و اگر به ارتباطات علمی یا تدریس بعد از فارغ التحصیلی خود فکر می کنید بسیار مفید است.

کارآموزی تابستانی و مدارس تابستانی

اگر به فکر حرفه ای در صنعت یا در یک موسسه تحقیقاتی و یا دانشگاه هستید، این فعالیت ها به شما امتیاز بزرگی می دهد. آنها نشان می دهند شما بالغ و مستقل هستید، از دستورالعمل های ایمنی عمومی آگاه هستید و بنابراین کمتر احتمال آسیب در آزمایشگاه را دارید، که همیشه مفید است. دوره کارآموزی تابستانی در یک آزمایشگاه نیز ممکن است یک مؤلفه اساسی و مهم باشد تا موفقیت شما در انتخاب در دکترا یا یک پروژه تحقیقاتی را تضمین کند. حتی اگر به طور مثال در دو آزمایشگاه فقط با رده های سلولی کار کنید، این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر کاندیداهای دکترا خواهد بود.

گذراندن دوره تحصیلی یا کاری خارج از کشور 

اگر شما تجربه انجام کاری مرتبط با زیست خارج از کشور ندارید، به احتمال زیاد حداقل یکی از دوستان یا آشنایان شما این تجربه را دارد. این یک روش بسیار محبوب برای بهبود CV شما است. چرا؟ این تجربه نشان می دهد که شما کنجکاو هستید، از چالش نمی ترسید، آرام تر و سازش پذیر تر هستید و می توانید به راحتی با فرهنگ های دیگر سازگار باشید. اگر به فکر ادامه تحصیل در یک کشور دیگر هستید، به خصوص اگر زبان خارجی را می دانید گزینه مناسبی برای شماست. تنها مشکل پیدا کردن برنامه متناسب با تحصیلات دانشگاهی شما و متقاعد کردن اساتید آن دانشگاه است.

شغل پاره وقت

اگرچه این مورد ممکن است مربوط به مدرک تحصیلی شما نباشد، یک کار پاره وقت میتواند نشان دهد شما مسئول، معاشرتی، قابل اعتماد و قادر به حل و فصل اختلافات هستید. اگر در طول تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید، نشان می دهد که شما به احتمال زیاد می توانید وقت خود را مدیریت کنید. این مهارتهایی است که برای هر شغلی که انجام دهید بدون توجه به رشته دانشگاهی مفید است.

 

اکتشاف

اگر اکولوژی، حشره شناسی یا رشته های مشابه را انتخاب کرده اید، به احتمال زیاد برخی از مدرسین به شما پیشنهاد می دهند داوطلب شوید که برخی از کارهای میدانی را انجام داده یا در یکی از اکتشافات شرکت کنید. برای برخی از این فعالیت ها باید خودتان هزینه مشارکت را بپردازید، اما این تجربه بین المللی را هم به لیست شما اضافه می کند (اگر به خارج از کشور بروید) و فرصتی برای انجام کارهای نوآورانه مانند نمونه برداری را می دهد.

رویداد های علمی

این موارد بیشتر مربوط به دانشجویان دکتری است، با این حال، برخی از موسسات یا دانشگاه ها اغلب فرصتی را برای دانش جویان فراهم می کنند که یک پوستر را طراحی کنند و آن را در طول کنفرانس، سمپوزیوم یا سایر رویدادهای علمی ارائه دهند. مهارت های ارتباطی به شما امکان می دهد اکتشافات خود را با مخاطبان گسترده تری به اشتراک بگذارید، بنابراین ذکر این نوع فعالیت ها قابل ذکر است.

مسابقات

مسابقات المپیک زیست شناسی، شیمی یا علوم کامپیوتر قطعاً قابل ذکر است زیرا باعث می شود شما از سایر دانشجویان متمایز شوید. اگر در هیچ یک از این موارد شرکت نکرده اید، هنوز می توانید به جوایزی که به دانش آموزانی داده می شود که معدل بالایی دارند، و غیره اشاره کنید. علاوه بر این، می توانید مسابقات تیمی را امتحان کنید. اینها کمتر مورد توجه هستند، زیرا شما با سایر دانشجویان به عنوان تیم کار می کنید تا یک پروژه به دست بیاورید. حتی اگر جوایزی دریافت نکنید،  برای نشان دادن تمایل شما برای همکاری با دیگران مفید هستند.

انتشارات

این موارد برای دانشجویان مقطع کارشناسی نسبتاً کمیاب است. اما اگر تصمیم دارید که یک کارشناس ارشد در زمینه تحقیق یا کار نیمه وقت در آزمایشگاه  یا تحصیلات خود شوید، ممکن است بسته به سهم خود، به عنوان نویسنده همکار شناخته شوید یا به عنوان نویسنده اصلی مقاله تحقیقی همکاری کنید.

آموزش

آموزش دانش آموزان دبیرستانی به طور پاره وقت یا کمک به اساتید در طول آزمایشگاه نشان می دهد که شما مایل به کمک به دیگران و لذت بردن از حضور در بخشی از جامعه دانشگاهی هستید. حتی اگر نتوانید به حرفه خود در زمینه تحقیق بپردازید، ممکن است به همکاران جدید در شرکت آموزش دهید، که برای هر کارفرمایی سودمند است.

سرگرمی

برخی فکر می کنند سرگرمی ها را نباید در CV گنجانید. با این حال، بسیاری از کارفرمایان به دنبال یک شخص خوب هستند که کار با آنها جالب و هیجان انگیز باشد. علاقه به چیزی خارج از مدرک تحصیلی شما می تواند خلاقیت و ذهنیت شما را نشان دهد.

بازخورد بخواهید.

رزومه یا CV خود را به افراد مختلف نشان دهید: دوستان، والدین، استاد یا مدیر خود و غیره. هر چه بیشتر بهتر! افراد مختلف می توانند در مورد سبک، گرامر و محتوا به شما توصیه کنند. همچنین، به CV های دوستان خود نگاهی بیندازید: ممکن است ایده های جدیدی در مورد سبک و ساختار CV خود بدست آورید.

از انجام انواع مختلف فعالیت ها اطمینان حاصل کنید.

انعطاف پذیری در هر مکان کاری اهمیت زیادی دارد. حتی اگر ممکن است نمرات شگفت انگیز و تجربه زیادی داشته باشید، جنبه خلاقانه و یا اجتماعی خود را فراموش نکنید. هر کارفرمای می خواهد یک کارمند جدید پیدا کند که در تیم خود بخوبی جای بگیرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۸

نظرات  (۱)

خیلی ممنون ، بسیار کمک کننده بود ولی اکثریت این پیشنهادات برای زمانیه که وارد دانشگاه شدیم ، اگر بخوایم در زمینه زیست شناسی رزومه خود را قبل رفتن به دانشگاه تقویت کنیم چکار هایی میتونیم انجام بدیم؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی