گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


اکثر مردم می دانند که ورزش منظم برای سلامتی مفید است. تحقیقات جدید نشان می دهد که این امر ممکن است شما را هوشمندانه تر کند.

دانشمندان علوم اعصاب در OHSU در پورتلند، اورگان، در حال کار با موش ها، کشف کردند که یک انفجار کوتاه از ورزش به طور مستقیم عملکرد ژن را افزایش می دهد که ارتباط بین نورون ها در هیپوکامپ، منطقه مغز مرتبط با یادگیری و حافظه را افزایش می دهد.


این تحقیق در مجله eLife به صورت آنلاین منتشر شده است.

گری وستبروک، MD، دانشمند ارشد در موسسه OHSU Vollum و دیکسون استادیار مغز و اعصاب در مدرسه پزشکی OHSU گفت: "ورزش ارزان است و شما لزوما نیاز به عضویت در یک باشگاه فانتزی و یا دویدن به مدت 10 مایل در روز ندارید."

تحقیقات قبلی در حیوانات و افراد نشان می دهد که ورزش منظم باعث بهبود سلامت مغز می شود. با این حال، سخت است که مزایای کلی ورزش در قلب، کبد و ماهیچه ها را از اثر خاصی بر مغز جدا کرد. به عنوان مثال، یک قلب سالم، کل بدن را شامل می شود، از جمله مغز.

وستبروک گفت: "مطالعات قبلی ورزش تقریبا همه تمرکزش بر ورزش پایدار است. "به عنوان دانشمند علوم اعصاب، این به این معنی نیست که ما در مورد مزایای قلب و عضلات مراقبت نمی کنیم، بلکه می خواهیم بدانیم که مزایای خاص مغز از ورزش چیست؟"




موش در چرخه ورزش


بنابراین دانشمندان یک مطالعه در موش ها انجام دادند که به طور خاص پاسخ مغز را به تمرینات ورزشی در موش هایی که تحرک نداشتند و برای مدت کوتاهی در چرخه دویدن قرار گرفته بودند، اندازه گیری کردند. موش ها چند کیلومتر در دو ساعت دویدند.

این مطالعه نشان داد که انفجار کوتاه مدت ورزش - معادل یک بازی هفتگی بسکتبال انتخابی انسان یا 4000 گام است- باعث افزایش سیناپس در هیپوکامپ شد. دانشمندان کشف اصلی را با تجزیه و تحلیل ژن هایی که در تک سلول های فعال شده در طول ورزش افزایش یافته بودند، انجام دادند.


یک ژن خاص برجسته: Mtss1L. این ژن در مطالعات قبلی مغز عمدتا نادیده گرفته شده بود.

کریستینا چتزی، نویسنده همکار، گفت: "این موضوع خیلی هیجان انگیز بود."

ژن Mtss1L یک پروتئین را کد می کند که باعث خم شدن غشای سلولی می شود. محققان کشف کردند هنگامی که این ژن توسط انفجار کوتاه مدت ورزش فعال می شود، رشد کوچک را روی نورون هایی که به عنوان ستون های دندریتیک- محل تشکیل سیناپس ها- شناخته می شوند، تشکیل می دهد.

در واقع، مطالعه نشان داد که یک تمرین حاد ورزش به اندازه کافی برای برتری مغز در یادگیری کافی است.

در مرحله بعدی تحقیقات، دانشمندان قصد دارند تا تمرینات حاد ورزش با یادگیری وظایف برای بهتر فهمیدن تاثیر بر یادگیری و حافظه انجام دهند.


منبع:

Christina Chatzi, Gina Zhang, Wiiliam D Hendricks, Yang Chen, Eric Schnell, Richard H Goodman, Gary L Westbrook. Exercise-induced enhancement of synaptic function triggered by the inverse BAR protein, Mtss1L. eLife, 2019; 8 DOI: 10.7554/eLife.45920


نظرات  (۱)

سلام عالی بود مرسی موفق باشید.
پاسخ:
ممنونم لطف دارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی