گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

بازی های آموزشی به ویژه برای کمک به یادگیری دانشجویان و دانش آموزان طراحی میشوند. ما بازی های زیادی درباره ریاضی، فیزیک و حتی بیزینس دیده ایم اما در مورد زیست شناسی چطور؟

اینجا لیستی از بازی هایی رو جمع آوری کردیم که ارزش آموزشی دارند.معلم ها و والدین میتونند مفاهیم زیست شناسی رو به دانش آموزان و بچه ها بیاموزند. 


12. جزیره مارمولک 

هزینه: رایگان

دسترسی: Askabiologist

می تونید زندگیتون رو به عنوان یک مارمولک تصور کنید؟ 

مطمئنم که نه. اما اینجا شانسی برای بازیکنان جوان وجود داره تا درباره مفاهیم مهم اکولوژی جمعیت، جمعیت گونه های خاص و چگونگی رفتار ان ها با محیط رو یاد میگیرند.

به عنوان یک مارمولک شما مقدار انرژی صرف شده توسط اون ها رو برای دریافت غذا و تولید مثل یاد می گیرید. همچنین کشف میکنید که چگونه با کمک فرمول های ریاضی جمعیت میتونه کوچک یا بزرگ شود و یا در همان اندازه باقی بماند.

11. اقیانوس مارکوپولو 

طراحی: اندروید و ای او اس

مارکوپولو اوشن یک راه سرگرم کننده برای بچه هاست تا زندگی دریایی و یاد بگیرند. یک پازل بازی رایگان که بچه ها رو در معرض کلمات زندگی دریایی قرار میده. همراه با رنگ، انیمیشن و داستان برای سرگرم کردن کودک. اونا میتونن همه چیز و از اعماق تا سطح اقیانوس کشف کنن، جمع آوری عکس گونه های مختلف دریایی برای یادگیری نامشون. بازی همچنین در حالت پازل کشتی ساخته شده تا بچه ها بتونن راه های مختلف انتقال آب رو یاد بگیرن.

10. بازی یادگیری کاشف حرکت قورباغه ای

هزینه:68.99 دلار

دسترسی: آمازون

بازی کاشف حرکت قورباغه ای یک بازی عالی دیگه برای یادگیری زندگی دریایی و زنجیره غذایی هست. ویژگی های چند بازی کوچک رو داره که بازیکنان باید انواع مختلف موجودات دریایی رو بر اساس مشخصات منحصر به فرد و زنجیره غذایی شناسایی کنند. هر مرحله که جلوتر میرن یک اتوبوس هست که اونا رو به جاهای مختلف میبره مثل صخره مرجانی، اقیانوس آزاد و اعماق دریا.

دانش آموزان دانش لازم و درباره حیوانات دریایی با ابزارهای ایکس ری و دوربین بدست میارن.

به طور کلی بازی عالی هست ولی مراحل خاصی داره که اونو کمتر جذاب کرده.

9.بازی رقص زنبور


هزینه: رایگان

دسترسی: https://askabiologist.asu.edu/bee-dance-game/

زنبورها موجودات پیچیده و اجتماعی هستن که در نگه داشتن سطح تعادل اکوسیستم مهم اند. طی سالیان زیست شناسان راه های کار تیمی ان ها و آناتومی بدنشان را یاد گرفته اند. ویژگی جذاب زنبورها رقص و حرکت پیچیده اوناست.

این رقص توسط زنبورها عسل بعد از انجام تغذیه موفقیت آمیز توسط کلنی زنبورها دیگر برای هدایت کردن آنها به سمت گل ها و حتی منابع آب انجام میشه.

شخصا با چنین رفتار پیچیده ای که زنبورها روزانه به کار میگیرند کمی گیج شدم.

8. اسپور یا قارچ

هزینه: 49.99 دلار

دسترسی: اسپور

اسپور به شما اجازه میده که خالق باشید. اینجا باید موجود خودتون رو خلق کنید و اون و به سمت پنج مرحله تکامل راهنمایی کنید: سلول، خلقت، تکثیر، شهر و فضا. در هر مرحله بازیکن باید وظایف خاصی و انجام بده. اونا باید منابع مختلف مثل غذا و پول های بازی و جمع کنن تا احتیاجات رو فراهم کنند تا موجودات بتونن پیشرفت کنن و حتی دنیای دیگری رو فتح کنن.

کلا بازی عالی هست تا بچه ها بتونن دنیای زیست شناسی سازگار و کشف کنن گرچه ماهیت واقعی تکامل و نشون نمیده ولی مفاهیم مهم درباره زیست شناسی و بقا رو بیان میکنه. 

یه ویژگی خوب بازی حالت خلق کردن هست که بازیکن ها میتونن خونه و وسیله نقلیه و موجود خودشون و ایجاد کنن.

7. دکتر میدونه

هزینه: رایگان

دسترسی: 

Askabiologist

یک بازی عالی برای هرکسی هست که بتونه اختراعات جدید در بخش زیست پزشکی رو که دنیای پزشکی رو تغییر دادن یاد بگیره. بازی شامل ابزارهای هنری زیاد که برای دکترهای سال های آینده مثل فناوری های پیشرفته نانو، بیوانفورماتیک و .... در اینجا می تونید ابزارهای تشخیص و درمان رو هم یاد بگیرید و وارد دوره پزشکی بشید.

6. استخوان های مشغول

دسترسی:https://askabiologist.asu.edu/bone-lab

همیشه این سوال هست که بدون استخوان ها ما چگونه بودیم؟ استخوان ها قسمت کلیدی بدن ما هستند. ما برای حرف زدن، راه رفتن و تقریبا انجام هر کاری به اونا نیاز داریم. همش این نیست، استخوان ها جایی هستن که سلول های خونی شکل میگیرن و برای درمان مهم اند. 

برگردیم به مطلب، استخوان های مشغول یه ازمایشگاه مجازی هست که می تونید استخوان های بدن انسان و با ویژگی های متنوع بازی کشف کنید. بازیکن ها با تشریح و جدا کردن پوست میتونن داخل استخوان رو ببینن و از یه میکروسکوپ مجازی کوچکترین جزئیات و ببینن. 

5. برخورد سلولی

هزینه: رایگان، پولی

دسترسی: iTunes

برخورد سلول به دانش آموزان جوان یاد میده که مکانیسم عملکرد سیستم ایمنی چطور هست.  محیط سه بعدی بازی شبیه سازی میکنه که سیستم ایمنی چطور هنگام حمله باکتری ها و عوامل بیماری زا واکنش نشون میده. بازیکن ها باید نقش سیستم ایمنی و بازی کنن، مسئول فرستادن سلول های ایمنی برای کشتن باکتری ها و درمان زخم ها.

بازیکن ها باید انتی ژن های مختلف و با سلولهای هدف جمع کنن و برای ایجاد سلول های خیلی پیشرفته جهت مبارزه جدی و موثر علیه عفونت ها بکار بگیرن. انواع دیگه سلول ها علیه باکتری ها، اسکات ها هستن، مهندس ها و قاتل هایی که وظایف مختلفی دارن. 

بازی کاملا آموزشی هست و بازیکن ها باید عمل خشونت آمیز علیه بچه های بد، در اینجا باکتری ها، داشته باشن و به سطح بالاتر برسن.

4. لبستر

هزینه: آزمایشی رایگان، پولی

دسترسی: Labster

یک شبیه ساز ازمایشگاه مجازی که میتونه فهم شما رو در مفاهیم علمی پیچیده بهبود ببخشه. بازی شاید مناسب دانش آموز های مدرسه ای باشه که فعالیت های علمی بالایی دارن. حدود 20 شبیه ساز بیوتک که دانش آموزان میتونن دانش ارزشمندی درباره ازمایشگاه بدست بیارن.

3. مغازه گیاه دیوانه

هزینه:5.99 دلار هر کاربر

دسترسی: Steampowered

یک بازی شبیه ساز قدرتمند که بازیکنان رو با مفاهیم ژنتیک وراثتی آشنا میکنه. اینجا بازیکن ها نقش مدیر مغازه رو دارن که باید گیاهان خاص و متنوعی و برای برطرف کردن نیاز مشتری بکارن. برای نتیجه بهتر اونا باید بذرهای مختلف و با استفاده از دانش خود و مربع پانت ترکیب کنن. برای آشنایی کسانی که نمیدونن، مربع پانت یک ابزار ساده برای پیش بینی نتیجه آزمایشات تولید مثل هست. برای انجام بهتر بازی پول و فضای مناسب کار در دسترس هست.

2. ماموریت برگشتی 2

هزینه: رایگان

دسترسی: Re-mission2

میخواید در یک راه سرگرم کننده و جالب بدونید سیستم ایمنی در بدن چگونه کار میکنه و با سلول های سفید چه کاری میکنه؟ اگه بله پس ما یه چیز عالی براتون داریم. ماموریت برگشتی 2 یک مجموعه بازی دنباله دار هست که به بازیکنان در یادگیری علم پزشکی و انواع بیماری آموزش میده. 

بازی ها برای درمان بیماران جوان مبتلا ب سرطان و کودکان یا دانش کم و ارزشمند طراحی شده. برای مثال در بخش( مدافع سلول های بنیادی) بازیکن ها با نانوبات که مسئول خلع سلاح میکروب و باکتری و تحویل اونا به سلول های سفید خون هست کار میکنن. 

1. نیش، یک بازی بقای ژنتیکی

هزینه:پولی

دسترسی: Steampowered

آخرین انتخاب ما یک بازی مهیج و راهبردی هست که بر ژنتیک تمرکز داره. در اینجا گروه حیوانات خود رو با دستکاری ژنتیکی، تولید مثل انتخابی و همه چیزهای واقعی  انتخاب می کنید. کار بازیکن ها زنده نگه داشتن گروه به هر قیمتی هست تحت شرایط آب و هوایی وخیم، علیه شکارچی ها و بیماری های ویروسی. بازی جنبه های مختلف ژنتیکی و از جهش، جابجایی ژنتیکی و انتخاب طبیعی و جنسی پوشش میده. درس ها به دقت همراه با پیشرفت بازیکن ها در نگهداری گروه جلو می رن. نیش صد ژن مختلف و چهار زیست بوم داره که شکارچی و قربانی دارن. 

نظرات  (۲)

⠀⠀

عالی🌸

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی