گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

زیست شناسی لپتین، هورمون گرسنگی، کشف شد.

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۵۲ ب.ظ


این مطالعه که به رهبری محققان در ییل و هاروارد برگزار شد،  17 ژوئن 2019 در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.

لپتین، که توسط سلول های چربی ترشح می شود، زمانی که سوخت ذخیره شده در چربی بدن و در کبد دچار کمبود می شود، به مغز اطلاع می دهد. به خوبی شناخته شده نیست که چگونه غلظت لپتین پایین در پلاسما - بزرگترین جزء خون - اشتها را افزایش می دهد. محققان زیست شناسی لپتین را در جوندگان بررسی کردند. آنها همچنین تأثیر سلول های عصبی در مغز را شناخته شده به عنوان نورون های AgRP و  تنطیم کننده رفتار تغذیه ای را بررسی می کنند.

محققان دریافتند که مکانیسم های کاهش میزان غلظت لپتین در پلاسما باعث تحریک مصرف غذا می شود، به همان اندازه که قبلا تصور می شد، به مغز محدود نمی شود. در جوندگان، ناشتایی اول گیرنده های لپتین را در مغز فعال می کند و به دنبال آن یک گام واسطه ای است که شامل سیستم غدد درون ریز است. این سیستم شامل غده هیپوفیز و آدرنال است که هورمون دیگری، کورتیکوسترون، که انرژی، پاسخ استرس و مصرف غذا را تنظیم می کند، ترشح می کند.


مدل لپتین


تیم تحقیق متوجه شد که این زنجیره حوادث برای لپتین برای تحریک گرسنگی زمانی که غذا محدود است یا زمانی که دیابت کنترل نشده و غلظت لپتین بالقوه زیر آستانه بحرانی کاهش می یابد، مورد نیاز است. جرالد شولمن، دکتر، جرج کوگیل استاد پزشکی در دانشکده پزشکی ییل، و همکاران نویسنده مسئول این مطالعه مطرح کردند.

در تحقیقات بیشتر، محققان همچنین نشان دادند که کورتیکواسترون پلاسما، نورون های AgRP را فعال می کند، که باعث افزایش گرسنگی می شود، هنگامی که سطح لپتین یا سطح قند خون پایین می آید. در افراد هنگامی که آنها رژیم می گیرند، لپتین و قند خون کاهش میابد.

این یافته ها به دانشمندان دانش لپتین اضافه می کند که از زمان کشف آن در دهه 1990، تمرکز تحقیق بر روی چاقی و کاهش وزن بوده است. شولمن گفت: مطالعه نشان می دهد که "زیست شناسی پایه لپتین و نحوه استفاده از سیستم غدد درون ریز نقش مهمی در تنظیم میزان مصرف غذا در شرایط گرسنگی و دیابت کنترل نشده دارد."


این تحقیق نیز از استراتژی دیگری برای توسعه داروهایی که چاقی را درمان می کنند، حمایت می کند. "این نشان می دهد که نورون های AgRP ممکن است یک هدف درمانی جذاب باشد."

این مطالعه توسط کمک های مالی از خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده تامین می شود.


منبع:

Rachel J. Perry, Jon M. Resch, Amelia M. Douglass, Joseph C. Madara, Aviva Rabin-Court, Hakan Kucukdereli, Chen Wu, Joongyu D. Song, Bradford B. Lowell, Gerald I. Shulman. Leptin’s hunger-suppressing effects are mediated by the hypothalamic–pituitary–adrenocortical axis in rodents. Proceedings of the National Academy of Sciences, June 18, 2019; DOI: 10.1073/pnas.1901795116

نظرات  (۱)

۱۳ تیر ۹۸ ، ۱۷:۴۷ علیرضا رویا
به سایت ماهم سری بزنید
پاسخ:
ممنون. به سایت شما سر زدم و لطفا جعبه دنبال کنید رو بذارید تا بشه فالو کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی