گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

سی الگانس سالم تر و بدون ژن طول عمر

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱ ب.ظ

 

هنگامی که یک ژن که طول عمر کرم Caenorhabditis elegans را افزایش می دهد حذف شود، کرم ها دو برابر طولانی تر از کرم های موجود با ژن، با یک عفونت باکتریایی مبارزه می کنند، محققان در گزارشی که (17 ژوئیه 2019) در Nature Communications منتشر شده است، عنوان کردند: ژن TCER-1 برای تولید تخم و فرزندان سالم مورد نیاز است. اما این مطالعه نشان داد که بیان ژن در مراحل حاصلخیز زندگی، کرمها را در برابر عوامل بیماری زا و عوامل استرس زا خارجی آسیب پذیرتر می کند.

 

ارجمند قاضی، نویسنده همکار دانشگاه پیتسبورگ به Science News می گوید، ژن های مرتبط با طول عمر به طور کلی به ارگانیسم ها در مقابله با استرس کمک می کنند. قاضی و همکارانش پیشتر گزارش دادند که TCER-1 طول عمر C. elegans را افزایش می دهد و انتظار می رود در مطالعه حاضر مزایای دیگری برای آن پیدا کند. سپس آنها نتیجه را دیدند، "من اطمینان داشتم که در جایی اشتباه کرده ام،" فرانسیس امریت، نویسنده همکار دانشگاه پیتسبورگ در بیانیه مطبوعاتی می گوید. "اما من آزمایش ها را تکرار کردم و فهمیدم که TCER-1 برخلاف هر ژن طول عمر دیگری که قبلاً دیده بودیم - در واقع سرکوب مقاومت ایمنی است."

 

 

این تیم تحقیقاتی دریافتند که مزایای از دست رفتن ژن TCER-1 فقط در دوران ابتدایی کرمها، قبل از رسیدن به سن باروری، استفاده می شود و نشان می دهد که این ژن منابع را به سمت تقویت باروری هدایت می کند. آمریت در بیانیه مطبوعاتی می گوید: "TCER-1 در سن باروری خود، شاخص های مولکولی را تنظیم می کند تا اطمینان حاصل کند که این حیوان به طور مؤثر در تکثیر گونه ها، تا حدودی با منحرف کردن منابع برای مدیریت استرس تولید می کند."

 

این یافته ها نشان می دهد که از دست دادن TCER-1 می تواند باعث بهبود سلامتی در C. elegans شود، اگرچه نحوه تنظیم باروری، طول عمر و پاسخ به استرس هنوز مشخص نیست. کولین مورفی، دانشگاه پرینستون، که درگیر این کار نبود، به ساینس نیوز می گوید: "از جهات زیادی، تولید مثل و طول عمر بر خلاف یکدیگر است، و این توسط این یافته ها تأکید می شود."

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی