گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

صخره های مرجانی از استوا دور می شوند

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ


نیکول پرایس، یک محقق ارشد در آزمایشگاه بیگلو برای علوم اقیانوس و نویسنده اصلی مقاله، گفت: "تغییر آب و هوا به نظر می رسد صخره های مرجانی را مجددا توزیع می کنند، همان گونه که بسیاری از گونه های دیگر دریایی را تغییر می دهد." "وضوح در این روند خیره کننده است، اما ما هنوز نمی دانیم که آیا صخره های جدید می توانند از تنوع باورنکردنی سیستم های گرمسیری پشتیبانی کنند."


چون تغییرات آب و هوایی، اقیانوس ها را گرم می کنند، محیط های نیمه گرمسیری برای مرجان ها نسبت به آب های استوایی که در آنها به طور سنتی رشد می کنند، مطلوب تر است. این اجازه می دهد که لاروهای مرجانی به مناطق جدیدی رفته و در آنجا و رشد کنند. این صخره های نیمه گرمسیری می توانند پناهگاهی برای گونه های دیگری که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی به چالش کشیده می شوند و فرصت های جدید برای محافظت از این اکوسیستم های نوظهور باشند.


محققان معتقدند که تنها انواع خاصی از مرجان قادر به رسیدن به این مکان های جدید هستند، بر اساس اینکه تا چه حد لاروهای میکروسکوپی می توانند شنا کنند و در جریان شناور شوند تا قبل از اینکه ذخیره چربی های محدودشان تمام شود. ترکیب دقیق اکثر صخره های جدید در حال حاضر ناشناخته است، به دلیل هزینه جمع آوری داده های تنوع ژنتیکی و گونه.


ساتوشی میترای، استاد دانشکده علم و صنعت اوکیناوا  و یکی از نویسندگان گفت: "ما می بینیم انتقال اکوسیستم ها به مخلوط های جدیدی از گونه هایی است که هرگز با هم زندگی نکرده بودند و هنوز روشن نیست که چقدر طول می کشد تا این سیستم ها به تعادل برسند."  "مسیر در مورد آنچه که یک گونه بومی است، و زمانی که اکوسیستم ها در حال کارکردن هستند و یا از بین می روند واقعا مبهم شده است."


صخره های جدید مرجانی هنگامی رشد می کنند که لارو ها در دریاچه ای مناسب دور از صخره ای که از آن منشا گرفته اند مستقر شوند. تیم تحقیقاتی عرض جغرافیایی را تا 35 درجه شمالی و جنوبی استوا بررسی کرده و دریافته است که تغییر صخره های مرجانی در هر دو طرف به طور کامل نشان داده شده است. این مقاله به بررسی مکان و زمانی که "مرجان های پناهنده" می توانند در آینده مستقر شوند - به طور بالقوه منابع و فرصت های جدیدی مانند ماهیگیری و گردشگری را به ارمغان بیاورند، می پردازد.




محققان، یک گروه بین المللی از 17 موسسه در 6 کشور، یک پایگاه داده جهانی مطالعاتی را که از سال 1974 آغاز شد، گرد آوری کردند. آنها امیدوارند که دانشمندان دیگر به پایگاه داده اضافه شوند، و این امر به طور فزاینده ای جامع و مفید برای سایر سؤالات تحقیقاتی است.

پیتر ادموندز، استاد دانشگاه کالیفرنیای شمالی نوردرید و نویسنده این مقاله، گفت: "نتایج این مقاله اهمیت مطالعات واقعا دراز مدت را در تغییرات جوامع صخره های مرجانی نشان می دهد." "روندهایی که در این تجزیه و تحلیل شناسایی شده است، بسیار جدی است اما در مورد اینکه چگونه صخره ها در دهه های آینده تغییر خواهند کرد، به شدت دشوار است. با توجه به بحران صخره های مرجانی، جامعه بین المللی باید تلاش های خود را برای ترکیب و تحلیل نتایج شدت بخشد همانطور که ما توانستیم با این مطالعه انجام دهیم. "

صخره های مرجانی سیستم های پیچیده ی در هم آمیخته اند و این ارتباط بین گونه ای است که عملکرد سالم آنها را به وجود می آورد. معلوم نیست که گونه های دیگر مانند جلبک های مرجانی که بقای لاروهای مرجانی آسیب پذیر را تسهیل می کنند نیز به مناطق جدید گسترش می یابند و یا اینکه مرجان های جوان چقدر می توانند بدون آنها موفق باشند. پرایس می خواهد به بررسی روابط و تنوع گونه ها در صخره های جدید برای درک پویایی این اکوسیستم در حال تحول بپردازد.

پرایس گفت: "پرسش های بسیاری در مورد گونه ها و رسیدن یا نرسیدن آنها به این مکان های جدید وجود دارد، و ما هنوز سرنوشت این مرجان های جوان را در چهارچوب طولاتی زمان نمی دانیم." "تغییراتی که ما در اکوسیستم های صخره های مرجانی شاهد آن هستیم، بغرنج است و ما باید سخت تلاش کنیم تا این سیستم ها را مستند کنیم و یاد بگیریم که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا قبل از اینکه دیر شود، آنها را ذخیره کنیم."

برخی از تحقیقاتی که این مطالعه را اعلام کردند، در بنیاد تحقیقات ملی بلند مدت موسسه موریا کورال ریف، واقع در نزدیکی پلینزی فرانسه، یکی از 28 سایت تحقیقاتی طولانی مدت در سراسر کشور و در سراسر جهان انجام شده است.


دیوید گریسون، مدیر برنامه در بخش علوم علمی بنیاد ملی علوم، که این تحقیق را تأمین مالی می کند، گفت: "این گزارش به سوال مهم این موضوع مربوط می شود که آیا آب های گرم شده منجر به افزایش جمعیت مرجان ها شده اند." " و این که آیا این امید را برای پایدار شدن صخره های مرجانی ارائه می دهد، نیازمند تحقیق و نظارت بیشتری است."


منبع:

NN Price, S Muko, L Legendre, R Steneck, MJH van Oppen, R Albright, P Ang Jr, RC Carpenter, APY Chui, TY Fan, RD Gates, S Harii, H Kitano, H Kurihara, S Mitarai, JL Padilla-Gamiño, K Sakai, G Suzuki, PJ Edmunds. Global biogeography of coral recruitment: tropical decline and subtropical increase. Marine Ecology Progress Series, 2019; 621: 1 DOI: 10.3354/meps12980


نظرات  (۴)

سلام وبلاگ عالی دارید لطفا به ما هم سربزنید
پاسخ رایگان به سوالات و مشکلات شما
https://pccloob.ir
پاسخ:
ممنونم حتما
۲۰ تیر ۹۸ ، ۱۶:۴۴ معلمی از جنس اینده
سلام خیلی خوب بود.
پاسخ:
لطف دارید.
سلام بسیار عالی بود مرسی خسته نباشید.
پاسخ:
ممنونم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی