گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

تکامل و تنوع باکتری های لپتوسپیرا

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۴۱ ب.ظ


جنس لپتوسپیرا در حال حاضر به 35 گونه تقسیم شده به سه خوشه فیلوژنتیکی تقسیم می شود که با سطح گونه های آسیب زایی با هم ارتباط دارند: ساپروفیتیک، متوسط،آسیب زا. تکامل هر یک از این خوشه ها نامشخص بوده و وضعیت ویروس زایی بسیاری از گونه ها ناشناخته است.

در کار جدید، یک گروه از محققان از شبکه بین المللی پاستور (IPIN) از جمله ماتیو پیکاردو و پاسکال بوره، از موسسه پاستور، فرانسه، قردریک ویریر از موسسه INRS Armand-Frappier کانادا و دیگر همکاران 90 سویه لپتوسپیرا از 18 محل در چهار قاره، از جمله ژاپن، مالزی، کالدونیای جدید، الجزایر، فرانسه و مایوته جدا کرده اند. ژنوم هر توالی جدا شده و با ژنوم های شناخته شده لپتوسپیرا مقایسه شد.



بر اساس توالی ژنتیکی، تیم توانست 30 گونه جدید لپتوسپیرا را شناسایی کند. آنها جنس لپتوسپیرا را که در حال حاضر شامل 64 گونه است، به چهار رده یا زیرشاخه، که P1، P2، S1 و S2 نامیده می شوند، سازماندهی کردند. زیر شاخه S2 هرگز توصیف نشده است. در P1 - که قبلا به عنوان بیماری زا-خطی شناخته می شد، آنها پدیده بازتولید ژنوم را روشن کردند که ممکن است آسیب زایی تکامل یافته خود را توضیح دهند.

"ما جنس لپتوسپیرا را جداسازی و وضوح بیشتری از تنوع آن بدست آوردیم که به محققان توصیه می کند که استانداردهای جدیدی را در مورد طبقه بندی و نام گذاری آن به دست آورند. پیامدهای چندین گونه جدید لپتوسپیرا به طور بالقوه عفونی برای سلامت انسان و حیوانات تعیین می شود، محققان می گویند که داده های ما بینش های جدیدی در مورد ظهور ویروس در گونه های بیماری زا فراهم می کند."


منبع:

Antony T. Vincent, Olivier Schiettekatte, Cyrille Goarant, Vasantha Kumari Neela, Eve Bernet, Roman Thibeaux, Nabilah Ismail, Mohd Khairul Nizam Mohd Khalid, Fairuz Amran, Toshiyuki Masuzawa, Ryo Nakao, Anissa Amara Korba, Pascale Bourhy, Frederic J. Veyrier, Mathieu Picardeau. Revisiting the taxonomy and evolution of pathogenicity of the genus Leptospira through the prism of genomics. PLOS Neglected Tropical Diseases, 2019; 13 (5): e0007270 DOI: 10.1371/journal.pntd.0007270

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی