گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


این مطالعه کشف کرد مواد شیمیایی جایگزین BPA برای مصرف کنندگان امن نیست.

بیسفنول اس (BPS) و بیسفنول اف (BPF) مواد شیمیایی مورد استفاده در انواع خاصی از پلاستیک، در پوشش مواد غذایی و نوشیدنی های آلومینیومی و در کاغذ حرارتی از قبیل رسید صندوق پول شمار تولید می شود. این مواد شیمیایی به عنوان جایگزینی برای بیسفنول آ (BPA)، یک ماده شیمیایی مخرب غدد درون ریز است که سلامت انسان را با دخالت در هورمون های بدن، به خطر می اندازد.



"این تحقیق مهم است زیرا قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی در ایالات متحده بسیار رایج است. استفاده از BPS و BPF در حال افزایش است، زیرا تولید کنندگان BPA را با این مواد شیمیایی جایگزین می کنند، به همین دلیل است که باعث ایجاد فراوانی مواجهه می شود." ملانی جاکوبسون، Ph.D. MPH، مدرسه پزشکی در نیویورک، می گوید "اگرچه رژیم غذایی و ورزش هنوز به عنوان عامل اصلی چاقی شناخته شده است، این تحقیق نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی رایج نیز ممکن است نقش ویژه ای را میان کودکان ایفا کند."


در این مطالعه، محققان از داده های نظرسنجی بهداشت و تغذیه ملی ایالات متحده برای بررسی ارتباط بین BPA، BPS و BPF و نتایج توده بدن در میان کودکان و نوجوانان 6 تا 19 ساله استفاده کردند. کودکانی که سطوح BPS و BPF بالاتری در ادرار داشتند، بیشتر از کودکان با سطوح پایین تر چاقی داشتند.


جاکوبسون گفت: "در مطالعه قبلی، ما دریافتیم که مواد شیمیایی پیشین به BPS و BPF - BPA - با چاقی شایع در کودکان آمریکایی مرتبط است و این مطالعه همان روند را در میان نسخه های جدید این شیمی نشان می دهد. جایگزینی BPA با مواد شیمیایی مشابه هیچ کاری به کاهش آلودگی مواد شیمیایی روی سلامت ما ندارد."



این مطالعه حمایت مالی از موسسه ملی علوم بهداشت محیط را دریافت کرد.


منبع:


Melanie H Jacobson, Miriam Woodward, Wei Bao, Buyun Liu, Leonardo Trasande. Urinary Bisphenols and Obesity Prevalence Among US Children and Adolescents. Journal of the Endocrine Society, 2019 DOI: 10.1210/js.2019-00201


نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی