گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

بهترین دوست ویروس آنفولانزا: رطوبت پایین

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲ ب.ظ


در حالی که کارشناسان می دانند که درجه حرارت سرد و رطوبت کم انتقال ویروس آنفولانزا را افزایش می دهد، در مورد تاثیر رطوبت کاهش یافته در دفاع سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت آنفولانزا کمتر درک شده است.

تیم تحقیقاتی ییل، به رهبری آکیکو ایواساکی، استاد  ایمنی شناسی ولتیمار وونت زیتویتز، این سوال را با استفاده از موش های ژنتیکی اصلاح شده برای مقاومت در برابر عفونت ویروسی به عنوان انسان انجام داد. موش ها همه در محفظه هایی با دمای مشابه، اما با رطوبت کم یا نرمال قرار داشتند. سپس آنها را در معرض ویروس آنفلوآنزای A قرار دادند.

محققان دریافتند که رطوبت کم مانع پاسخ ایمنی حیوانات از سه راه می شود. از بین بردن ذرات ویروسی و مخاط ها و جلوگیری از مژک ها که ساختارهای مو مانند سلول های هوایی است. همچنین توانایی سلول های مجرای هوایی برای ترمیم آسیب ناشی از ویروس در ریه ها را کاهش داد. مکانیسم سوم شامل اینترفرون ها یا پروتئین های سیگنال دهنده ای است که توسط سلول های آلوده به ویروس منتشر شده است تا هشدار دهنده سلول های همسایه به تهدید ویروسی باشند. در محیط کم رطوبت، این سیستم دفاع ایمنی ذاتی شکست خورد.



این مطالعه بینشی در مورد اینکه چرا آنفلوانزا هنگام خشک شدن هوا شایعتر است، ارائه می دهد. ایواساکی گفت: "به خوبی شناخته شده است در صورتی که رطوبت کاهش یابد، میزان افزایش ابتلا به آنفلوانزا و مرگ و میر اتفاق می افتد. اگر یافته های ما در موش ها در انسان نگهداری شود، مطالعه ما یک مکانیزم ممکن برای این ماهیت فصلی بیماری آنفولانزا است."

در حالی که محققان تأکید کردند که رطوبت عامل اصلی در شیوع آنفلوانزا نیست، اما از مهمترین علل آن است که در فصل زمستان باید مورد توجه قرار گیرد. آنها گفتند افزایش بخار آب در هوا با رطوبت ساز در محیط خانه، مدرسه، کار و حتی بیمارستان استراتژی بالقوه برای کاهش علائم آنفلوانزا و سرعت بهبود است.


این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شده است.

نویسندگان دیگر اریکو کودو، اریک سانگ، لورا یوکی، پاتریک وانگ، تاسیفا راکیب و رابرت هومر هستند.

این کار بخشی از موسسه پزشکی هوارد هیوز، یک هدیه از گروه Condair، بنیاد Naito و کمک های مالی موسسه ملی بهداشت بود.


منبع:


Materials provided by Yale University. Original written by Ziba Kashef. Note: Content may be edited for style and length.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی