گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


یکی از چالش هایی که در توسعه واکسن برای STI ها، مانند ویروس HIV یا ویروس هرپس سیمپلکس وجود دارد درک این است که چگونه می توان سلول های ایمنی اختصاصی را به نام T-cell CD8 جذب کرد، تا در جایی که ویروس اول وارد آن می شود، قرار گیرند. این سلول ها باید در جای خود باشند، مسلح و آماده ارائه دفاع ایمنی محافظت فوری، به جای انتظار برای سلول های ایمنی بدن در خون برای وارد شدن به بافت که طول می کشد.

قبل از این مطالعه، تصور می شد که واکسن ها به طور ایده آل به طور مستقیم به سطح بدن (مانند بافت تناسلی زن) که در آن عفونت ممکن است شروع شود، می رسند به طوری که سیستم ایمنی می تواند این سلول های CD8 T  را تولید، و به محل واکسیناسیون برگردانده و در مواجهه با هر گونه ویروس بعدی آن را از بین ببرد. با این حال، ارائه واکسن به طور مستقیم به بافت های دستگاه تناسلی زنان نه بیمار دوستانه و نه کارآمد است.



در حال حاضر تیم دانشگاه کینگ متوجه شده است که استراتژی واکسیناسیون آنها یک دسته از سلول های ایمنی بدن، به نام سلول های لنفوئیدی ذاتی (ILC1) و مونوسیت ها هستند که در بافت های دستگاه تناسلی با یکدیگر همکاری می کنند و مواد شیمیایی (chemokines) را برای ارسال تماس به CD8 T-cells تولید شده توسط واکسن به گروه محافظت در بافت های دستگاه تناسلی آزاد می کنند.

این تحقیق بر روی کار پیشین تیم برای توسعه تکنیک های واکسیناسیون پوست با استفاده از  واکسن "میکرونیدل" قابل حل است که زمانی که در برابر پوست قرار می گیرد حل شده و واکسن را بدون نیاز به تزریق سوزنی یا زیر جلدی آزاد و پاسخ های ایمنی را تولید می کند.

پروفسور Linda Klavinskis دانشیار کالج کینگ لندن گفت: "این مطالعه نشان می دهد که چگونه گروه های متفاوتی از سلول های ایمنی" ذاتی "در بافت های دور را می توان برای جذب محافظ سلول های T-CD8 مهار کرد و بافت های جلویی بدن را از عفونت محافظت کرد.

"اکنون ما باید این نتایج را با سایر واکسن های موجود در این مطالعه تایید کنیم تا ببینیم آیا یک واکنش مشترک توسط واکسیناسیون پوست ایجاد می شود یا خیر. اگر ثابت شود می تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود اثربخشی واکسن ها در برابر انتقال عفونت جنسی داشته باشد".


منبع:

Marija Zaric, Pablo D. Becker, Catherine Hervouet, Petya Kalcheva, Andor Doszpoly, Negin Blattman, Lauren A. O’ Neill, Barbara Ibarzo Yus, Clement Cocita, Sung-Yun Kwon, Andrew H. Baker, Graham M. Lord, Linda S. Klavinskis. Skin immunisation activates an innate lymphoid cell-monocyte axis regulating CD8+ effector recruitment to mucosal tissues. Nature Communications, 2019; 10 (1) DOI: 10.1038/s41467-019-09969-2


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی