گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

 

تقریباً پنج سال پیش، تیمی به سرپرستی ساکجوون جون، بیوفیزیست دانشگاه UC سن دیگو، کشف کردند که اندازه سلول توسط یک فرآیند اساسی موسوم به "افزاینده" کنترل می شود، عملکردی که سلول ها را به رشد در اندازه اضافه شده ثابت از بدو تولد به تقسیم هدایت می کند. با این وجود اسرار در مورد سازوکارهای انجام این روند باقی مانده است که منجر به یک مسابقه علمی برای یافتن آن می شود.

 

آنها کار خود را در شماره 16 مه 2019 Current Biology منتشر کردند. جون نویسنده اصلی Fangwei Si و Guillaume Le Treut و همکارانشان، کارهای افزاینده را توضیح می دهند. آنها دریافتند که این فرایند، همچنین به عنوان "هموستاز اندازه" شناخته می شود، به دو جزء مورد نیاز جوش می خورد: سنتز متعادل از مواد بیولوژیکی خاص برای تقسیم سلولی، از جمله پروتئین های خاص. و یک آستانه بحرانی که فرآیند افزودنی را آغاز می کند وقتی تعداد کافی از چنین پروتئین ها جمع می شوند. دانشمندان می گویند، فرآیند افزاینده از این دو مورد پیروی می کند.

جون، استادیار گروه علوم زیست شناسی بخش زیست شناسی مولکولی و علوم فیزیکی گفت: "این یک مکانیسم بسیار قوی است زیرا هر سلول تضمین می کند به اندازه سلول هدف خود برسد، چه بزرگ و چه کوچک به دنیا بیاید."  "نکته آخر این است که ما دریافتیم که افزاینده منحصراً توسط بعضی از پروتئین های کلیدی درگیر در تقسیم سلولی تعیین می شود."

 

سلولهای E. coli که پروتئینهای فیوژن فلورسنت حلقه تقسیم و رپلیزوم را در دو رنگ بیان می کنند. اعتبار: Jun Lab، UC San Diego

 

گرچه محققان مکانیسم های موجود در باکتری های اشرشیاکلی (E. coli) و باسیلوس سابلیلیس    (B. subtilis) را کشف کردند، اما معتقدند که این فرایند در بسیاری از اشکال زندگی عمومی است. جون می گوید تیم تحقیقاتی متشکل از زیست شناسان، فیزیکدانان و مهندسان، پس از سالها تلاش برای دستیابی به روشهای تحقیق و رویکردهای تجربی، مورد افزاینده را کشف کرده است. جون گفت: "هموستاز اندازه سلولی یک سوال اساسی بیولوژیکی است و به دانش ما این اولین باری است که سرانجام منشأ مکانیکی آن را درک می کنیم." "ما نمی توانستیم این مسئله را با فیزیک خالص یا زیست شناسی ناب حل کنیم. این یک رویکرد بسیار چند رشته ای بود."

 

تیم تحقیقاتی اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا چارچوب کمی و مکانیکی موجود در زمینه افزودنی در مدلهای دیگری مانند مخمر و سلولهای سرطانی کاربرد دارد یا خیر.

 

منبع:

Fangwei Si, Guillaume Le Treut, John T. Sauls, Stephen Vadia, Petra Anne Levin, Suckjoon Jun. Mechanistic Origin of Cell-Size Control and Homeostasis in Bacteria. Current Biology, 2019; DOI: 10.1016/j.cub.2019.04.062

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی