گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

معرفی 27 فیلم در زمینه زیست شناسی- قسمت دوم

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۲ ب.ظ



در زیر ما 27 فیلم زیست شناسی و مستند را که مفاهیم زیست شناختی و دیگر زمینه های مرتبط علمی را به نمایش گذاشته اند، ذکر کرده ایم.


در ادامه قسمت اول:




Lazarus Effect

فیلم

2015


13. از لحاظ تاریخی، ویروس نقص ایمنی بدن و سندرم کمبود ایمنی بدن به عنوان یک بیماری باعث ترس و مرگ و میر گسترده در جهان شد. هنگامی که آن  به لیست فیلم های علمی تخیلی در این موضوع می آید، اثر لازاروس باید در لیست تماشای شما باشد.

در اینجا، اثرات این بیماری و همچنین درمان ضد رتروویروسی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. به طور کلی موضوع فیلم تحت پوشش شاخه ای از اپیدمیولوژی، شاخه ای از زیست شناسی است که با وقوع، توزیع، و درمان و کنترل بیماری ها در ارتباط است.


Gifted Hands: The Ben Carson Story
فیلم
2009

14. فیلم بعدی در این لیست فیلم زیست شناسی، در مورد زندگی یکی از مشهورترین جراحان عصب شناس در بیمارستان جان هاپکینز می باشد. بن کارسون. در اینجا، شما شاهد آغاز فروتنی کارسون به عنوان یک دانش آموز فقیر خواهید بود و در نهایت تبدیل به یک دکتر پزشکی در یک دانشگاه معتبر خواهد شد.

در تاریخ جراحی مغز و اعصاب، کارسون در اولین تلاش برای جدا کردن دوقلوهای مشترک، بنجامین و پاتریک بایندر، یک تیم 70 نفره پزشکی را رهبری کرد. دوقلوها از عوارض رنج می برند، اما هر دو آنها از عمل جان سالم به در بردند. در نتیجه عمل موفقیت آمیز کارسون به عنوان اولین روش پزشکی در نوع خود محسوب می شود.


Osmosis Jones
فیلم
2001


15. یک فیلم متحرک که در مورد چگونگی واکنش سیستم ایمنی بدن هنگام بیماری مانند سرماخوردگی صحبت می کند، این همه چیز درباره اسموز جونز است. از نقطه نظر گلبول سفید خون به نام اسموزیس جونز، این ایمونولوژی به صورت طبیعی تر توضیح داده می شود - عملکرد تخصصی و نقش سلول ها و بافت های مختلف و مکانیسم هایی که آنها از عفونت خلاص می شوند.


Jurassic Park

فیلم

1993


16. اگر علاقمند به مطالعه فسیل ها و سایر موجودات گذشته هستید، این فیلم برای شما مناسب است. در حالی که فیلم های زیادی در مورد دایناسورها وجود دارد، فیلم های علمی تخیلی مجموعه ی پارک ژوراسیک شاید یکی از بهترین ها باشند. در فیلم ها، دایناسورها به عنوان یک هیولای عصبانی معمولی که اغلب در رسانه های دیگر نشان داده شده است، به تصویر کشیده نمی شوند بلکه بعنوان موجودات زنده واقعی گذشته نمایش داده شده اند. علاوه بر این، با وجود یک فیلم علمی تخیلی، مجموعه ی پارک ژوراسیک تنها ثابت می کند که چگونه زمینه دیرینه شناسی پیشرفت کرده است.


Darwin’s Struggle: The Evolution of the Origin of Species
مستند
2009

17. تکامل به عنوان تغییراتی در آرایش ژنتیکی جمعیتها در طول زمان تعریف می شود.

این تغییرات ممکن است ناشی از عوامل مختلفی نظیر جهش، هیبریداسیون، انتخاب طبیعی و غیره باشد. اگر میخواهید درباره انتخاب طبیعی،  شناخته شده ترین محرک تکامل بیشتر بدانید، فیلم مبارزه مستند داروین: تکامل منشا گونه ها، یکی از بهترین روشها برای انجام این کار است. در اینجا، فرآیندی را که طی آن تغییرات ارگانیسم ها در طول زمان تغییر می کند، شناسایی می کند.


Future Girls: Adventures in Marine Biology
مستند
2006

18. همانطور که نام آن نشان می دهد، زیست شناسی دریایی مطالعه گیاهان دریایی، رفتار آنها و ارتباط آنها با محیطشان است. گذشته از آن، دیگر زمینه های مرتبط مانند اقیانوس شناسی، طبقه بندی و سیستماتیک را در برمی گیرد.

به عنوان مثال، فیلم دختران آینده: ماجراجویان در زیست شناسی دریایی داستان دختران مدارس ابتدایی است که در مورد دانش زیست شناسی دریایی می آموزند و در نهایت آن را انتخاب حرفه ای می دانند. کسی چه می داند پس از تماشای این فیلم، شما همچنین می توانید کار در زمینه زیست شناسی دریایی را بررسی کنید.


Whale Shark Hunters of the Philippines
مستند
2001

19. همانطور که از نام آن بر می آید، این فیلم به بررسی حفاظت اکولوژیکی کوسه های نهنگ در فیلیپین می پردازد. از نظر بیولوژیک، کوسه های نهنگ بزرگترین ماهی موجود در قلمرو حیوانات و گیاهخوار در مورد رژیم غذایی محسوب می شوند. با این حال، علیرغم نام و اندازه آنها، این ارگانیسم ها موجودات آرامی هستند که به حفظ گونه ها در زنجیره غذایی کمک می کنند و به عنوان یک شاخص بیولوژیکی سلامت اقیانوس به کار می روند.

این فیلم زیست شناسی نشان می دهد که با وجود تلاش های جهانی برای حفاظت از آنها، کوسه های نهنگ هنوز به منظور تجاری شکار می شوند، در نتیجه تهدید شدیدی برای جمعیت خود هستند.


Botany of Desire
مستند
2001

20. بر اساس کتاب غیر داستانی از همان نام، فیلم Botany of Desire به بررسی زیبایی های نفس طبیعت و علم فرای آن می پردازد.

در اینجا، شما می توانید در مورد مفاهیم مانند مهندسی ژنتیک، محیط زیست، و همچنین عوامل که بقای گیاهان را تضمین می کند بیشتر بیاموزید. اگر گیاه شناسی و مطالعه گیاهان را دوست دارید پس این فیلم مستند را باید تماشا کنید.


Fantastic Fungi
مستند
2018

21. قارچ دوست دارید؟ اگر پاسخ شما بله باشد، زمینه میکروسکوپ ممکن است یک زمینه مناسب برای شما باشد. در اینجا، در ابتدا ماهیت، خواص بیوشیمیایی، و همچنین استفاده و کاربرد آنها را بررسی خواهید کرد. یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد میوکولوژی، تماشای فیلم قارچ فوق العاده توسط لوئی شوارتزبرگ.

فیلم زیست شناسی به منظور آموزش مردم در مورد اهمیت قارچ ها و الهام بخشیدن به آنها برای قدردانی از وجود آنها است.


Earth
مستند
2007

22. اکولوژی شاخه ای از زیست شناسی است که با مطالعه تعامل بین موجودات زنده و محیط فیزیکی آنها در ارتباط است. اگر می خواهید بدانید که چگونه موجودات زنده در تعامل هستند، فیلم مستند 2007 تحت عنوان "زمین" چیزی است که باید تماشا کنید.

یک نسخه طولانی از مجموعه تلویزیونی مستند سیاره زمین، این مستند زیست شناسی الگوهای مهاجرت چهار خانواده نماینده در قلمرو حیوانات را نشان می دهد.


The Big Year
فیلم
2011

23. از واژه یونانی، "Ornithos" و "Logos" به معنای "پرندگان" و "مطالعه" به ترتیب عبارتند از: Ornithology - مطالعه علمی پرندگان است. با الهام از این شاخه زیست شناسی فیلم «سال بزرگ» است که از کتاب پرفروش به همان عنوان اقتباس شده است. این فیلم به داستان واقعی سه مرد که در مورد رقابت برای جستجوی "بهترین مربی در جهان" وسواس دارند، صحبت می کند. با توجه به صحنه های بسیاری که زیبایی طبیعت و تنوع پرندگان را به نمایش می گذارند، این فیلم کمدی را باید تماشا کنید.


Into the Wild
فیلم
2007

24. چه روشی بهتر برای یادگیری جانور شناسی، از مطالعه حیوانات و رفتار آنها، و تجربه دست اول در حیات وحش؟ بر اساس کتاب غیر داستانی همان عنوان، Into the Wild فیلم در مورد یک شخص است که از شیوه زندگی مرفه خود دور شده و به دنبال ماجراجویی در بیابان است.

به غیر از این، شما همچنین می توانید کشف کنید که چطور می خواهید بدون شرکت دیگران زنده بمانید و این طبیعت گاهی می تواند بی رحمانه باشد. این فیلم دلگرم کننده است!


Cane Toads: An Unnatural History
مستند
2016

25. آخرین فیلم زیست شناسی در زمینه ظهور کنترل زیستی است. این شاخه به تحقیقات و مطالعه بنیادین و کاربردی در مورد کنترل آفات می پردازد خواه آنها گیاهان، بی مهرگان، مهره داران و حتی میکروارگانیسم ها باشند.

یکی از بهترین فیلم هایی که با این موضوع درگیر می شود، فیلم مستند "Cane Toads: An Unnatural History" است. در اینجا شما می توانید در مورد تلاش برای معرفی حیوانات به عنوان ضد آفات در استرالیا بدانید.


Downsizing
فیلم
2017

26. کاهش سایز جمعیت بیش از حد در زیست شناسی به طور کلی اشاره به زمانی دارد که یک جمعیت گونه های خاص از حد حامل محدوده زیست محیطی خود عبور می کند. جمعیت بیش از حد ممکن است از افزایش زاد و ولد، کاهش میزان مرگ و میر و یا بیوم ناپایدار و کاهش منابع ناشی شود. این بیشتر به دو دسته تقسیم می شود: جمعیت بیش از حد انسان و جمعیت حیوانات.

فیلم «Downsizing» در فیلم هالیوودی، مت دیمون و کریستین وایگ، در تلاش برای یافتن پاسخی برای جمعیت بیش از حد و مسائل گرم شدن زمین هستند. در این فیلم، یک دانشمند نروژی یک پروسه به نام "کوچک سازی سلولی" ایجاد می کند که در آن یک ارگانیسم (آزمایشگاهی) به 1/100 اندازه می رسد. همان فرایند به شخصیت اصلی فیلم و تمام عواقب و ماجراهای که او بعد از تبدیل شدن به 5 اینچ قد بر روی بقیه فیلم را تجربه می کند، اعمال می شود. در حالی که مخترعان از کاهش سایز در فعالیت های زیست محیطی دوستانه برابر کاهش زباله حمایت می کنند، فیلم بحث می کند که مزایای آن به مراتب فراتر از آن است و زندگی خود را از طریق افزایش ارزش پول خود بهبود می بخشند.


Lucy
فیلم
2014

27. این طرح کلی فیلم براساس افسانه ای است که مغز انسان تنها 10 درصد از قدرت خود را استفاده می کند. داستان این ایده را گسترش می دهد تا ببینید چه اتفاقی می افتد اگر کسی 100٪ قدرت مغز را بکار بگیرد و چیزهایی را که می تواند انجام می دهد.
شخصیت اصلی لوسی که اسکارلت یوهانسون ستاره آن است، توسط دوست پسرش فریب خورده است تا یک کیف را که برای قرارداد تجاری است برساند درحالیکه کیف حاوی مواد مخدر صنعتی کریستال آبی قوی (CPH4) است. در طول تحویل چمدان، او توسط یک گروه کره ای ربوده شده که او را به عامل قاچاق مواد مخدر به کشورهای مختلف تبدیل می کند.

اراذل و اوباش با جراحی دارو CPH4 را به معده لوسی وارد می کنند که در عین برخورد با سیستم عصبی اش با یک عامل میکروبی مواجه می شود. در نتیجه، او توانایی های فوق العاده انسان را از جمله تله کینزی(حرکت اجسام بوسیله ارواح)، تله پاتی، مهارت های فیزیکی/ ذهنی افزایش می دهد، بدون احساس درد و عواطف، سفرهای ذهنی و شاهد آغاز زمان از جمله انفجار بزرگ، قدرت حافظه فوق العاده حتی از روز اول تولد و خیلی بیشتر را به یاد می آورد.

سپس او فرار می کند و به متخصص مغز و اعصاب می رسد (مورگان فریمن) که به او کمک می کند همه اطلاعات جدید به دست آمده از قدرت مغزی جدیدش را دانلود کند.

CPH4 در زیست شناسی چیست؟

در زیست شناسی، آنزیم CPH4 نشان دهنده 1 اتم کربن، 1 اتم فسفر و 4 اتم هیدروژن به طور شیمیایی به عنوان 6-کربوکسی تترا هیدروپرتین سنتاز شناخته می شود. در زنان باردار بعد از هفته شانزدهم بارداری، مولکولهای CPH4 در مقدار بسیار کمی ترشح می شود. این ترکیب به رشد مغز کودک و رشد اسکلت شان کمک می کند.


حالا چه کسی می گوید نمی توان همزمان هم سرگرم شد و هم آموزش دید؟

نظرات  (۲)

۰۳ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۰ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
بسیار عالی بود
پاسخ:
ممنونم
۰۴ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۱ محمدرضا دهایی
سلام وبلاگ شما دنبال شداگر خواستید شما هم ما رو دنبال کنید در آدرس زیر :
jangenarmegharb.blog.ir
موفق باشید

پاسخ:
سلام
ممنون منم دنبال کردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی