گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

شغل های پر درآمد علوم زیستی در سال 2020 قسمت دوم

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۰۶ ب.ظ

زیست شناسی یکی از مهمترین زمینه های وجود انسان است. بدون زیست شناسی، درک این مسئله که چگونه گیاهان، حیوانات، انسان ها و میکروب ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و چگونگی حفظ و محافظت از هر طبقه از موجودات زنده غیرممکن خواهد بود.

این به دلیل زیست شناسی است که بسیاری از ما امروز می توانند در سلامتی زندگی کنیم. این مقاله به شما کمک می کند تا شغل های مختلفی را که در زیرمجموعه زیست شناسی وجود دارد، و چگونگی ادامه یک حرفه مرتبط با زیست شناسی را درک کنید.

به دلیل تعداد زیاد موجودات زنده در کره زمین، مناطق مختلف مختلفی در حیطه زیست شناسی وجود دارد. برخی از حوزه های تخصص در زمینه زیست شناسی شامل بیوشیمی، فیزیولوژی، علوم تغذیه و مواد غذایی، بیوفیزیک، علوم اعصاب، بیوانفورماتیک، اکولوژی، میکروبیولوژی و حشره شناسی می توان به مواردی از این دست اشاره کرد.

 

26. نمایندگی فروش شرکت داروسازی: شرکت های داروسازی همیشه نماینده محصولات فروش را استخدام می کنند تا به آنها در تبلیغ و فروش محصولات خود کمک کنند. اگر با فروش و بازاریابی بسیار عالی هستید، می توانید آن را با پیشینه زیست شناسی ترکیب کنید تا به یک نمایندگی فروش دارویی تبدیل شوید.
27. محقق اخلاق زیست پزشکی: محققان اخلاق زیست پزشکی معمولاً با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی همکاری می کنند تا در زمینه تحقیق ، تجزیه و تحلیل و طراحی روشهای حل مسائل اخلاقی در پزشکی و علوم به ویژه در رابطه با موضوعات زندگی و مرگ همکاری کنند.
28. کارشناس تصفیه فاضلاب: یکی دیگر از ایده های شغلی برای کشف، کار به عنوان یک متخصص تصفیه فاضلاب است. متخصصان تصفیه فاضلاب به حذف آلاینده ها در فاضلاب کمک می کنند تا بتوانند بازیافت و استفاده شوند. خدمات کارشناس تصفیه فاضلاب معمولاً در شهرهایی که مشکل کمبود آب دارند ، تقاضای زیادی دارند.
29. دستیار آزمایشگاه جرم و جنایت: شما می توانید به عنوان دستیار آزمایشگاه جرم و جنایات، به دانشمندان پزشکی قانونی، افسران پلیس و سم شناسان کمک کنید تا با دستگاه کار کنند و نمونه ها را از صحنه های جرم در طی تحقیقات بررسی کنند.
30. مربی بهداشت جنسی: شما می توانید در مراکز بهداشت جامعه، مدارس یا بیمارستان ها کار کنید تا مردم را در مورد شیوه های جنسی سالم و تولید مثل آموزش دهید.
توجه کنید برخی رشته ها رو می تونید در آزمون وزارت بهداشت شرکت کنید برای مقاطع کارشناسی به بالا و یا دوره های آزاد شرکت کنید مثل کمک پرستار یا دستیار فیزیوتراپ

31. متخصص کنترل کیفیت: یکی دیگر از ایده های شغلی تبدیل شدن به یک متخصص کنترل کیفیت است که محصولات موجود در شرکت های تولیدی یا شرکت های دارویی را آزمایش می کند تا از مطابقت آنها با استانداردهای تنظیم شده اطمینان حاصل کند.
32. مدیر بهداشت عمومی: شما همچنین می توانید دنبال شغل برای کار به عنوان مدیر بهداشت عمومی در شهر خود باشید. مدیران بهداشت عمومی برای دستیابی به برنامه ها و روش های بهبود سلامت عمومی و رفاه افرادی که در یک شهر یا منطقه محلی زندگی می کنند ، کمک می کنند.33. بازرس غذا و دارو: شما می توانید به عنوان یک بازرس مواد غذایی و دارویی که وظیفه آن بازدید از جاهایی است که مواد غذایی و داروها تولید می شوند یا به فروش می رسانند، برای دولت کار کنید تا از رعایت مقررات نظارتی اطمینان حاصل کنید.
34. تکنسین کنترل آفات: تکنسین های کنترل آفات نیز به شدت مورد تقاضا هستند. با آگاهی از موجودات زنده می توانید به مردم کمک کنید تا از آفات ، حیوانات و گیاهان ناخواسته از خانه یا ساختمانهای تجاری خلاص شوند.
35. طبیعت شناس: شما می توانید یک طبیعت شناس باشید که در مورد استفاده گیاهان برای اهداف دارویی مطالعه می کند و از آن برای معالجه افرادی که ممکن است از بیماری های مختلف رنج ببرند، استفاده کنید.
36. مربی بهداشت: شما می توانید یک مربی بهداشت شوید و در مرکز بهداشت محلی خود یا بیمارستان ها کار کنید تا در توسعه و اجرای راهکارهایی که باعث بهبود سلامتی افراد در جامعه می شود، کار کنید. مربیان بهداشت همچنین می توانند در دبیرستان ها، کالج ها و سایر موسسات عالی کار کنند.
37. زیست شناس دریایی: به عنوان یک زیست شناس دریایی ، شما در مطالعه موجودات دریایی و نحوه تعامل آنها با اکوسیستم تخصص می کنید. شما همچنین وظیفه دارید به حفاظت از گونه های دریایی در معرض خطر کمک کنید.
38. متخصص خزنده شناسی: اگر دوست دارید با خزندگان و دوزیستان مانند مارها، لاک پشت ها، سمندرها، قورباغه ها و ایگواناها کار کنید، می توانید به عنوان یک خزنده شناس که به مطالعه رفتار این حیوانات کمک می کند کار کنید و از آنها مراقبت کنید.
39. نویسنده پزشکی: می توانید از دانش خود در زمینه زیست شناسی برای ارائه خدمات به عنوان نویسنده پزشکی استفاده کنید. شما می توانید به وبلاگ نویسان و شرکت های تولید کننده کمک کنید تا مطالب مربوط به وب سایت ها و وبلاگ های خود یا توضیحات در مورد محصولات و خدمات آنها را بنویسند.

40. بهداشت صنعتی: همچنین می توانید به عنوان یک متخصص بهداشت صنعتی کار کنید. متخصصان بهداشت صنعتی در پیش بینی، ارزیابی و جلوگیری از استرس یا بیماری هایی که ممکن است در اثر قرار گرفتن کارمندان در معرض سموم محل کار باشد، فعالیت می کنند.
41. متخصص عمل باغبانی: یکی دیگر از ایده های شغلی تبدیل شدن به یک متخصص باغبانی است که به مطالعه کمک می کند و رشد درختان و گیاهان را ارتقا می بخشد.
42. داروشناس: شما همچنین می توانید به عنوان یک داروشناس که به سازماندهی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمایشات بالینی از طرف شرکت های دارویی یا شرکت های تحقیق و توسعه کمک می کند، کار کنید.

43. مهندس فناوری نانو: متخصصان فناوری نانو برای آزمایش آلاینده ها و ایجاد پودرهایی برای غنی سازی مواد غذایی و داروها کمک می کنند.

44. وکیل محیط زیست: شما می توانید در زمینه حقوقی با سوابق بیولوژیکی خود با تبدیل شدن به یک وکیل محیط زیست که به پیگرد قانونی یا دفاع از موارد نقض حق ثبت اختراع یا نقض مالکیت معنوی ، آلودگی و سوء استفاده پزشکی کمک می کند، فعالیت کنید.
45. مشاور ژنتیک: شما می توانید به عنوان یک مامور ژنتیک برای تجزیه و تحلیل  DNA افراد کار کنید ، و آنها را در مورد اختلالات ژنتیکی و بیماری هایی که ممکن است در معرض خطر باشند ، و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آنها توصیه کنید.

46. دستیار پزشک: برای تبدیل شدن به دستیار پزشک لازم نیست در دانشکده پزشکی شرکت کنید. با داشتن مدرک زیست شناسی، می توانید به عنوان دستیار پزشک مشغول به کار شوید که به بیماران و پزشکان در تفسیر داروها و گزینه های مختلف درمانی کمک می کند.
47. متخصص ارتباطات بهداشتی: گزینه دیگر این است که به عنوان یک متخصص ارتباطات بهداشتی کار کنید تا به اجتماعات در مورد مسائل بهداشتی ، بیماریهای واگیر ، مدیریت بهداشت و زندگی سالم آموزش دهیم.

48. بازاریاب بیمه سلامت: شما همچنین می توانید به عنوان یک بازاریاب بیمه خدمات درمانی فعالیت کنید. با سوابق زیست شناسی ، در موقعیت بهتری برای آموزش و ترغیب مشتریان بالقوه بر روی نیازها و مزایای محصولات مختلف بیمه درمانی قرار خواهید گرفت.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۲

نظرات  (۲)

سلام عالی بود :)

 

لطفا از وبلاگ منم بازدید و در صورت تمایل منو دنبال کنید :)

پاسخ:
سلام مرسی چشم حتما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی