گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

اپیدمیولوژیست ها پیشرفت ویروس را ترسیم و پیش بینی کرده اند، بیوشیمیست ها واکسن تولید کرده اند، پزشکان و پرستاران افراد مریض را تشخیص، مراقبت و درمان کرده اند  و اینها فقط بالاترین مشاغل علمی هستند که بزرگترین مشکل قرن را حل می کنند.

شاید تعجب آور نباشد که تعداد فزاینده ای از جوانان احساس می کنند از دانشمندانی که در تلویزیون دیده اند و در مورد آنها آنلاین خوانده اند، الهام گرفته شده اند. نظرسنجی اخیر انجمن علمی انگلیس بر روی 1000 کودک 4-18 ساله نشان داد که 59٪ بیشتر از آنچه که قبل از همه گیری بود، در معرض مشاغل علمی قرار دارند. برایان کاکس، دانشمند مشهور، حتی پیش بینی کرده است که همه گیری "نسل جدیدی از دانشمندان" را ایجاد خواهد کرد.
برای برخی مانند آنیتا صالحیو 17 ساله در غرب لندن، تماشای پزشکان برای نجات جان مردم تصمیم وی برای درخواست دانشکده پزشکی را تغییر داد. "من در بیانیه شخصی خود نوشتم که من الهام گرفته ام از اینکه پزشکان، حتی وقتی فاقد PPE هستند، باز هم فراتر از حد خود می روند، شور و شوق نشان می دهند و سعی می کنند کمک کنند. احساس می کردم این کار را خواهم کرد، دوست داشتم بخشی از آن باشم. "

برای افراد دیگر، مانند تانیشا لوحیا، دانشجوی سال 13 از اسکس، این همه گیری چشم او را به دامنه مشاغل علمی ارائه شده باز کرده است. "من هرگز نمی خواستم پزشک شوم، اما مطمئن نبودم که مسیرهای شغلی در دسترس من باشد. من می دانستم که می خواهم از علم در زندگی روزمره خود استفاده کنم، اما درک واقعی از معنای دانشمند تحقیق نداشتم. " "من قطعاً می خواهم در مورد پاسخهای ایمنی به بیماریهای مختلف تحقیق کنم و احتمالاً بیماریهای آینده را که می توانند به همان روشی که Covid-19 انجام داده است جهش دهند، پیشگیری کنم."
به گفته کاترین ماتیسون، مدیر اجرایی انجمن علوم انگلیس، این بیماری همه گیر توجه ویژه ای را در مسیرهای شغلی کمتر شناخته شده ایجاد کرده است. "جوانان می بینند که برای کمک به مهارت های خود در مبارزه با بحران های جهانی فقط یک راه وجود ندارد."

برای دانش آموزان با توجه به اینکه در چه مقطعی تحصیل می کنند، زیست شناسی و مراقبت های بهداشتی منجر به مشاغلی می شود که به وضوح مربوط به بیماری همه گیر هستند. اما هر درجه علمی شما را قادر می سازد تا یک ذهنیت علمی باز برای ایده ها و آزمایشات همراه با مهارت های تحلیلی، حل مسئله و تحقیق را ایجاد کنید. ماتیسون خاطرنشان می کند که شیمی می تواند منجر به مشاغل در تحقیقات دارویی شود. فارغ التحصیلان فیزیک می توانند راه های بهتری برای تشخیص بیماری پیدا کنند. و ریاضیات و محاسبات آماده سازی خوبی برای ساخت مدل های شیوع بیماری است.

اثر همه گیری در حال حاضر منجر به افزایش درخواست ها در برخی از دانشگاه ها شده است. مایک نیکلسون، مدیر پذیرش در دانشگاه بات، متخصص در علوم، می گوید برنامه های بیوشیمی نسبت به دو سال قبل 30 درصد افزایش یافته است. علوم پزشکی 50٪ افزایش یافته است. داروسازی شاهد افزایش 10 تا 20 درصدی هستند. و علوم طبیعی، که دانشجویان را قادر می سازد گزینه های خود را باز نگه دارند، 30٪ رشد کرده است. وی می افزاید: برنامه های علوم کامپیوتر و ریاضیات به لطف چشم انداز شغلی عالی برای فارغ التحصیلان، به طور مداوم در حال رشد هستند.
این همه گیری همچنین بسیاری از جوانان را نسبت به آینده اقتصاد و اینکه کجا مدارج آنها را به خود منتقل می کند، نگران کرده است. چارلی بال، رئیس آموزش عالی Prospects، می گوید که مدارک بهداشت حرفه ای روش خوبی برای اطمینان از این است که شما همیشه کار پیدا خواهید کرد. وی می گوید: "هیچ شغلی وجود ندارد که بتوانید در آن مشغول شوید و افراد زیادی از رادیولوژیست گرفته تا ماما داشته باشد."

در حالی که بال می گوید انتخاب شما نباید فقط براساس خواسته های شغلی شما هدایت شود، زیرا این موارد می تواند تغییر کند، او توصیه می کند که با یک کمی تحقیق درک کنید که احتمالاً کجا فرصت ها وجود دارد. به عنوان مثال، صنایع فناوری و مهندسی دارای کمبود مهارت هستند، در حالی که مازاد فارغ التحصیلان زیست شناسی وجود دارد.

قیسلین دل، مشاور شغلی در دانشگاه Bath، می افزاید که Covid-19 و Brexit باعث کمبود مهارت در برخی از زمینه های علمی شده اند. "ما شاهد تقاضای بیشتری برای اقدامات بهداشتی و علوم بالینی، تحقیق و توسعه دارویی در آزمایشگاه، توسعه نرم افزار، سیستم های رایانه ای، کدگذاری و علم داده هستیم."

بنابراین اگر تصمیم گرفتید که گام بعدی را در علم بردارید، چه کاری باید انجام دهید؟ نیکلسون می گوید که انتخاب سطح A مناسب اولین قدم است. به عنوان مثال، شما به شیمی و زیست شناسی برای بیوشیمی یا علوم زیست پزشکی و ریاضیات برای علوم کامپیوتر احتیاج دارید. یکی دیگر از مزایای آن این است که این "به شما درک خوبی از محتوای دوره مدرک" می دهند، او می گوید. بسیاری از دانشگاه ها نیز در سال اول یک آموزش علمی گسترده ارائه می دهند، به شما این امکان را می دهد که پس از آن در کدام رشته بخواهید تخصص بگیرید.

نیکلسون همچنین پیشنهاد می کند که در رشته مورد نظر خود، مدرک تحصیلی گسترده ای را انتخاب کنید. اگر خوب کار کنید، ممکن است دانشگاه ها پیشنهاد کمتری به شما بدهند. تماشای گفتگوهای TED و انجام دوره های آنلاین در بسترهایی مانند Futurelearn همچنین باعث افزایش دانش موضوعی شما می شود، در حالی که بازدید از روزهای آزاد دانشگاه و حضور در مدارس تابستانی می تواند آرزوهای شما را متمرکز کند.
اگر نمی دانید که این دوره ها ممکن است به چه مشاغلی منجر شود، ماتیسون توصیه می کند وقتی این موارد بعد از همه گیری مجدداً در دسترس قرار می گیرد، به دنبال محل کار با تجربه عملی باشید. در همین حال، دانش آموزان باید با معلمان کار کنند تا فرصت هایی را برای انجام آزمایش ها و تحقیقات خود مانند برنامه جوایز CREST BSA پیدا کنند و در صورت امکان یک مربی در صنعت پیدا کنند. دانشجویانی که به زودی دانشگاه خود را شروع می کنند می توانند از بخشهای خود لیست خواندن مقدماتی را نیز بخواهند.

دونالد کمبل، یک جوان 16 ساله از اینورنس، برای بررسی علایق علمی خود از وقت اضافی در قرنطینه استفاده کرده است. پس از اتمام دو جایزه CREST ، کار وی مورد توجه یک استاد دانشگاه قرار گرفت که وی را ترغیب به نوشتن مقاله مجله دانشگاهی کرد. کار با دانشگاهیان "علاقه من را برانگیخت و به من نشان داد که فرصتهای زیادی برای یادگیری فراتر از آنچه در مدارس ارائه می شود وجود دارد".

دل می گوید، اگرچه چشم انداز شغلی مهم است، مهم این است که چیزی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید. او توصیه می کند دوره های گسترده تری را انتخاب کنید، مگر اینکه مسیر شغلی مشخصی را در ذهن داشته باشید، زیرا بسیاری از فنون علمی به طور گسترده ای قابل انتقال هستند. نکته بسیار مهم، او توصیه می کند که ذهنیت علمی را هدایت کنید و به طور جانبی در مورد انتخاب های خود فکر کنید: "حرفه در علم لزوما به معنای کت سفید نیست."

 

منبع:، گاردین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی