گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

 

​​​​​

 

از ابتدای اولین روزهای پزشکی، افراد کنجکاو روشهای بیشماری را برای کاهش درد یکدیگر و بیماریهای مختلف امتحان کرده اند. متأسفانه با گذشت زمان اشتباهات زیادی، تصمیمات نادان و انتخاب های بیرحمانه انجام شد که به هر حال باعث صدمات بیشتر از خیر شد. با این حال، حتی بی رحمانه ترین وقایع در پزشکی نیز به درسی برای آموختن تبدیل شد و راه را برای پزشکی مدرن امروز ما هموار کرد.
ما در اینجا لیستی از برخی از عجیب ترین روش های درمانی را جمع آوری کرده ایم که باعث می شود از تمام پیشرفت های علمی که در پزشکی انجام شده است قدردانی کنیم. از رویه های بربری مانند لوبوتومی گرفته تا معجون های بی هوشی حاوی آرسنیک و هروئین، ما از این امر آگاه می شویم که این موارد دیگر به عنوان درمان معتبر تجویز نمی شوند. برای دیدن لیست پایین بروید:

1. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، هنگامی که هنوز تأثیرات مخرب نیکوتین کشف نشده یا به طور گسترده ای پذیرفته نشده بود، مصرف سیگار نه تنها برای اهداف تفریحی بلکه به عنوان یک درمان پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گرفت. از جمله یکی از مسخره ترین کاربردهایش در درمان بیماری آسم بود.

2. در ابتدا هروئین در طی تلاش برای تولید دارویی شبیه به مورفین اما با قدرت کمتری و اعتیاد آورتر اختراع شد. با این حال، کاملاً برعکس اتفاق افتاد. معلوم شد هروئین تقریباً دو برابر قوی تر از خود مرفین است. سپس برای معالجه سرفه ها و سایر بیماری ها مانند کمردرد و بی خوابی تجویز شد. از سال 1898 تا 1910، این شربت های سرفه به عنوان یک ماده جایگزین مرفین غیر اعتیاد به بازار عرضه شد و به سرعت عامل یکی از بالاترین میزان اعتیاد در بین کاربران آن شد.

3. متامفتامین اولین بار در سال 1893 توسط یک شیمیدان ژاپنی سنتز شد. در اوایل، قبل از اینکه عوارض جانبی این دارو مورد توجه قرار نگیرد، از مت برای درمان انواع بیماری ها مانند نارکولپسی و آسم استفاده می شد و از آن به عنوان داروی کاهش وزن استفاده می شد. 

4. جی. اچ. کلوگ، مردی در پشت نام تجاری غلات محبوب Kellogg، یک پزشک کامل و فعال سلامت بود. با عنوان دکتر فکت هم شناخته میشد. تکه های ذرت معروف Kellogg نیز در اصل برای جلوگیری از تحریکات جنسی یا به طور خاص تر، برای جلوگیری از ترقی در خودارضایی ایجاد شده بود. استمناء در قرن نوزدهم گناه بزرگی به حساب می آمد و کلوگ معتقد بود که رژیم غذایی سالم جواب این مسئله است. متأسفانه، ایده پوسته Kellogg برای یک صبحانه ضد استمناء نتایج مطلوبی را ارائه نداد.

5. تونیک وین ماریانی در سال 1863 معرفی شد و هم به عنوان شراب تبلیغ شد و هم به عنوان یک داروی درمانی کلی - وعده داده شده برای درمان هرگونه بیماری احتمالی. تونیک به سرعت حساس شد و به طور گسترده ای مورد تأیید قرار گرفت و در بین بسیاری از افراد مشهور آن زمان از جمله پاپ و توماس ادیسون مورد استفاده قرار گرفت. این تونیک حتی الهام بخش اختراع کوکا کولا بود. دلیل موفقیت وین ماریانی؟ کوکائین. این نوشیدنی حاوی حدود 6 میلی گرم کوکائین در هر اونس شراب بود.

6. پیش از ایجاد واکسن مؤثر در دهه 50، بیماری همه گیر فلج اطفال جان بسیاری از مردم را گرفت. هنگامی که شیوع این بیماری در سال 1952 به اوج خود رسید، 57،628 فرد آلوده در ایالات متحده آمریکا وجود داشت. این بیماری یکی از ترسناکترین بیماری های قرن بیستم بود. در گذشته، یکی از مؤثرترین روش ها برای نجات جان انسان ها اختراع شد، اما یکی از وحشتناک ترین نیز بود. تصور کنید که قادر به تنفس نیستید و داخل یک کابینت بزرگ، فلزی، شبیه تابوت قرار گرفته اید، جایی که مجبور بودید برای هفته ها یا حتی کل زندگی خود بمانید. این کابینت به "ریه آهن" لقب گرفت و هزاران نفر را نجات داد که پس از فلج شدن عضلات قفسه سینه به دلیل فلج اطفال، قادر به تنفس به تنهایی نبودند.

7. در زمان ویکتوریا، مردم برای کاهش وزن با کرم کدو به یک راه حل اساسی رسیدند. ایده در پشت آن ساده بود: فرد تخم کرم کدویی را مصرف می کند به طوری که وقتی انگل در روده فرد رشد کند، هرچه فرد بخورد، شروع به خوردن می کند. ظاهراً این امکان را به فرد می دهد که بدون کاهش میزان غذایی که می خورد وزن خود را کاهش دهد. در حالی که امروز شناخته شده است که کرمهای کدو می توانند خطرناک و در برخی موارد حتی کشنده باشند، اما این عمل سوال برانگیز امروزه هنوز زنده است.

8. در اوایل قرن بیستم، هنگامی که روش های درمان بیماری های روانی کمیاب بودند، یک روش تهاجمی به نام لوبوتومی اختراع شد. علیرغم نداشتن شواهد مبنی بر اینکه این روش که طی آن مسیرهای عصبی در لوبهای مغز قطع می شود، تأثیرات مثبتی در معالجه بیماری ها دارد، لابوتومی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت. مبارزات انتخاباتی فعال برای اثربخشی لوبوتومی و گسترش اطلاعات نادرست در رسانه ها موجب شد تا بسیاری بر این باور باشند که لوبوتومی درمانی معجزه آسا است. تنها سالها بعد این روش به عنوان یکی از شرم آورترین و غم انگیزترین رویدادهای تاریخ پزشکی شناخته شد.

9. در آغاز قرن بیستم، بیماران مبتلا به سفلیس تحت مالاریوتراپی قرار گرفتند. افراد مبتلا برای القاء تب به عمد با مالاریا آلوده شده بودند. ظاهراً تب بالا برای از بین بردن باکتری سیفیلیس حساس به دما کافی بود. تخمین زده می شود که حدود 15٪ از بیماران تحت درمان با مالاریوتراپی در اثر مالاریا فوت کرده اند. با این حال، دیگران پیشرفت خوبی نشان دادند.

10. در قرن نوزدهم، یک "درمان" مهم برای روماتیسم در سواحل جنوبی استرالیا معرفی شد: داخل یک لاشه نهنگ پوسیده. اعتقاد بر این بود که اگر شخصی 30 ساعت در داخل نهنگ مرده بماند، تا 12 ماه از درد مفاصل رهایی می یابد. واضح است که هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از قدرت شفابخشی در نشستن در یک نهنگ مرده وجود ندارد، اما به نظر می رسد که مردم به اندازه کافی ناامید بودند که در واقع آن را امتحان کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۲

نظرات  (۱)

۰۵ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۳۳ خرید بک لینک تضمینی | خرید رپورتاژ آگهی

باسلام
سیستم بکوریتی ، اولین و بزرگترین و دقیق ترین مرکز خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ آگهی در ایران می باشد و در حال حاضر با بیش از 450 سایت و بیش از 300 سرور و بیش از 300 نفر مدیر وب سایت و بیش از 2000نفر بازاریاب و رتبه Alexa Iran 1390 در خدمت شما می باشد .
شما می توانید در این سایت کسب درامد بالایی داشته باشید با درج سایت خود در پنل بکوریتی روزانه هزاران نفر سایت شما رو بازدید و نسبت به خرید بک لینک یا رپورتاژ برای سایت شما اقدام بفرمایند.
پیشنهاد می کنم شما هم سایت خودتون رو ثبت کنید و نسبت به کسب درامد بالایی دسترسی داشته باشید.
پس اگر دوست داشته باشید می توانید بر روی لینک زیر کلیک و نسبت به ثبت نام خود اقدام بفرمایید.
backority.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی