گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰مرداد

مهندسین زیستی و دندانپزشکان دانشکده دندانپزشکی UCLA یک هیدروژل جدید ایجاد کرده اند که در ارتقاء ترمیم و احیا بافت ها نسبت به هیدروژل هایی که در حال حاضر موجود هستند متخلخل تر و مؤثرتر هستند.

 

۲۸مرداد

یک مطالعه جدید از دانشگاه هلسینکی با استفاده از برچسب های مبتنی بر ماهواره کوچک، نشان داد که در دوره های خشک تر خفاش های کویری برای تحقق نیازهای شبانه خود باید بیشتر و طولانی تر پرواز کنند. به گفته محققان، این نشان دهنده تلاش آنها برای مواجهه با دوره های خشک است.

 

۲۶مرداد

دکتر آنتونی داد، مدرس ارشد دانشکده علوم زیست شناسی و نویسنده ارشد مقاله، اظهار داشت: این اثبات تحقیق نشان می دهد که در آینده ممکن است بتوانیم با استفاده از ساعت بیولوژیکی گیاهان، برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی را اصلاح کنیم. رویکردهایی از این نوع در ترکیب با بیوتکنولوژی با کشاورزی دقیق می توانند منافع اقتصادی و زیست محیطی را فراهم کنند."

 

۲۴مرداد

 تیم زیست شناسان، مهندسان و فیزیکدانان منشأ تولید مثل دقیق سلول را کشف می کنند.

یک تیم چند رشته ای در کار با باکتری ها، در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو بینش جدیدی را در مورد یک سؤال دیرینه در علم ارائه داده است: سازوکارهای اساسی برای کنترل اندازه سلول ها چیست؟

 

۲۲مرداد
  • سه شنبه 13 آگوست روز جهانی چپ دست هاست.
  • حدود 10٪ از جمعیت چپ دست هستند.
  • در طول سال ها چندین تئوری وجود داشته است که چرا برخی از مردم از دست چپ خود طرفداری می کنند.
  • مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، نشان داد که دست راست یا چپ ممکن است هیچ ارتباطی با مغز نداشته باشد - در عوض، می تواند با فعالیت ژن در نخاع در حالی که شما در رحم هستید مشخص شود.

۲۰مرداد

یک آزمایش معروف در سال 1953 نشان داد که اسیدهای آمینه، بلوک های ساختاری پروتئین ها، می توانند به صورت خودبخود در شرایط جوی اولیه زمین شکل بگیرند.

 

۱۸مرداد

ترس را می توان در مغز اندازه گرفت و وقایع تهدیدآمیز برای زندگی، می تواند در طولانی مدت اثرات ماندگار بر مدار عصبی مغز و رفتار، باقی بگذارد، همانطور که در بیماری استرس پس از آسیب (PTSD) به وضوح نشان داده شده است.

 

۱۶مرداد

......برخیز و دست خسته این شهر را بگیر

بی دست مهربان تو این شهر، سنگی است.....

 

۱۴مرداد

کرم هایی که با ژن TCER-1 مربوط به تولید مثل حذف شده اند می توانند مدت بیشتری را با عفونت مقابله کنند و در معرض گرما و پرتودرمانی بهتر زنده مانده اند.

 

۱۲مرداد

محققان ردیابی می کنند که ژنها طی حالات پیاپی سلولی در حالت پولیپ فعال هستند.