گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

 

درست مانند جت لگ انسانی (بی خوابی ناشی از سفر)، گیاهان دارای ساعت های بدن هستند که برای زندگی آنها در دنیایی که روز و شب دارد بسیار مهم است. ساعت های بیولوژیکی گیاه نقش مهمی در رشد آنها و پاسخ محصولات زراعی به محیط های نوسان کننده آنها دارند.

در مقاله جدیدی که روز [جمعه شانزدهم اوت] در ژورنال Nature Communications منتشر شد، محققان دریافتند که مرگ بافت گیاهی و کند شدن رشد ناشی از علف کُش گلیفوزات بستگی به زمان استفاده از علف کُش و همچنین ساعت بیولوژیکی دارد. ساعت بیولوژیکی همچنین منجر به تغییر روزانه در حداقل مقدار علف کش که برای تأثیر آن روی گیاه ضروری است، می شود، به همین دلیل در برخی از ساعات خاص روز نیاز به علف کُش کمتر بود. این فرصتی برای کاهش مقدار علف کش های مورد استفاده، صرفه جویی در وقت، پول و کاهش اثرات زیست محیطی برای کشاورزان فراهم می کند.

 

یک مزرعه زراعی. اعتبار: دکتر آنتونی داد

 

در پزشکی، "زمان سنجی یا کرونوتراپی" ساعت بدن را هنگام تصمیم گیری بهترین زمان برای دادن دارو یا درمان، در نظر می گیرد. این تحقیق جدید نشان می دهد که می توان رویکرد مشابهی را برای آینده کشاورزی اعمال کرد، با درمان محصول زراعی بکار گرفته شده در مواقعی که برای گونه های خاص علفهای هرز یا محصول مناسب ترین باشد. استفاده از نوعی روش زمان سنجی ممکن است نقش مهمی در تشدید پایدار کشاورزی مورد نیاز برای تغذیه جمعیت رو به رشد داشته باشد.

 

 

منبع:

دانشگاه بریستول

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی