گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


در این مطالعه، شوهی یامازاکی و همکارانش تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) را توسعه داده اند، اول برای  برآورد وضعیت رفتاری حیوانات مانند "استراحت"، "تغذیه" یا "مسافرت" بدون طبقه بندی انسانی و بعد، برای بررسی ویژگی های هر وضعیت رفتاری در با مقایسه پاسخ ها در شرایط مختلف مانند قبل و بعد تجربه یک محرک خاص.

این روش، به نام STEFTR (برآورد حالت و استخراج ویژگی رفتار حیوانی)، محققان را قادر به برآورد وضعیت های رفتاری کرم های حلقوی و پنگوئن هایی می کند که حدود 1 سانتی متر در 10 دقیقه در ظرف پتری و چند کیلومتر در یک روز یا بیشتر در اقیانوس اطلس به ترتیب حرکت می کنند، با تجزیه و تحلیل آنها دقیقا به همان شیوه. بدیهی است که آنها با دقت بیش از 90٪ با استفاده از ده ها مسیر حیوانی این نتایج را به دست آوردند، هرچند محققان به طور سنتی از دانش پیشین متخصصان درباره حرکت حیوانات و یا میلیون ها تصویر ویدئویی رفتار حیوانات برای آموزش AI استفاده می کردند.



در استخراج ویژگی، یامازکی و همکاران وابستگی به تجربه (یعنی "وابستگی" به یادگیری) تغییر در جنبه های رفتاری خاص در کرم ها و خفاش ها و تغییرات وابسته به فرومون جنسی در مگس میوه را نشان دادند. علاوه بر این، آنها تغییرات در فعالیت عصبی را نشان دادند که با تغییر رفتار در کرم ها مرتبط است.

در نتیجه، روش STEFTR ممکن است باعث شود که "مکان های مهم" برای رفتار حیوانات، مانند لانه ها و مکان های تغذیه ای که معمولا پیدا کردنش دشوار است، تنها با استفاده از داده های مسیری از حیوانات وحشی، براحتی به دست آید. علاوه بر این، ممکن است به کشف فعالیت های مهم مغز مرتبط با رفتار حیوانات، و در نتیجه به پیشرفت علم مغز پایه کمک می کند.


منبع:

Shuhei J. Yamazaki, Kazuya Ohara, Kentaro Ito, Nobuo Kokubun, Takuma Kitanishi, Daisuke Takaichi, Yasufumi Yamada, Yosuke Ikejiri, Fumie Hiramatsu, Kosuke Fujita, Yuki Tanimoto, Akiko Yamazoe-Umemoto, Koichi Hashimoto, Katsufumi Sato, Ken Yoda, Akinori Takahashi, Yuki Ishikawa, Azusa Kamikouchi, Shizuko Hiryu, Takuya Maekawa, Koutarou D. Kimura. STEFTR: A Hybrid Versatile Method for State Estimation and Feature Extraction From the Trajectory of Animal Behavior. Frontiers in Neuroscience, 2019; 13 DOI: 10.3389/fnins.2019.00626


نظرات  (۵)

۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۷:۱۲ محمدرضا جامی
سلام
وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید
از شما درخواست میکنم به وبلاگ من هم سر بزنید
دنبال = دنبال
پاسخ:
سلام 
ممنونم
دنبال شدید
عالی
پاسخ:
ممنونم
عالی
پاسخ:
ممنونم
۰۳ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۲ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
من به عنوان یک وبلاگنویس هدفم رشد همه ی وبلاگنویسان وب فارسی هستش 
براتون چند تا پیشنهاد دارم 
وبلاگ ها باید یک هدف داشته باشند به لحاظ جذب مخاطب 
جذب مخاطب تخصصی 
جذب مخاطبان عادی 
وبلاگ شما استراتژی در زمینه ی مخاطب ندارد 
هم مطالب تخصصی دارید که برای من قابل فهم نیست 
هم مطالبی مثل معرفی فیلم 
اگر هر دو نوع مخاطب رو میخواهید جذب کنید دو وبلاگ داشته باشید 
زیبایی قالب 
یکسانی سایز فونت ها و تصاویر در همه ی مطالب 
از دیگر موارد مهم هستند 
موارد بسیار زیادی وجود داره که می توانید با بررسی سایر وبلاگ ها ایده بگیرید
سلامت باشید
پاسخ:
سلام و سپاس بابت توجه شما
دوست عزیز وبلاگ ما هم طبق فرمایش شما تخصصی فعالیت داره در زمینه زیست شناسی و سلامت و پزشکی. موضوع فیلم ها که میفرمایید هم تخصصی هست چون اون فیلم ها برای گرایش های مختلف زیست شناسی هست و جنبه آموزشی داره و از این جهت هم معرفی شده.
در مورد قالب با توجه به نوع محتوا سعی کردیم ساده انتخاب بشه که توجه مخاطب به مطلب باشه بیشتر. 
در هر حال حتما پیشنهاد شما رو اجرایی خواهیم کرد و بقیه وبلاگ ها رو بررسی میکنیم.
ممنون بابت نظرتون

۰۴ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۲ محمدرضا جامی
سلام
وبلاگ شما با افتخار دنبال شد❤
پاسخ:
سلام
ممنونم لطف دارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی