گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

انسان ها در زندگی در مناطق سخت بسیار عالی هستند. حتی قبل از اینکه ما فناوری مدرن را توسعه دهیم، زندگی خود را در همه قاره های زمین گسترش داده ایم - از مناطق واقعاً سرد در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، تا گرمترین مناطق استرالیا. اما هنوز تعداد زیادی مکان در زمین وجود دارد که انسان به طور عادی نمی تواند زنده بماند - مانند زیر اقیانوس یا قطب جنوب.
آن مکان ها خطرناک هستند - بدون محافظت، شما در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه خواهید مرد. اما، به لطف فناوری مدرن، ما چگونگی زندگی در آنجا را بررسی کرده ایم. مردم می توانند ماه ها به طور همزمان در زیر اقیانوس ها، یا پایین قطب جنوب یخی زندگی کنند.

چگونه آنها آن را مدیریت می کنند؟ خوب، آنها راهی پیدا می کنند تا شرایط را در آنجا بیشتر شبیه به آنچه قبلاً در خانه می کردیم باشد.
برای زندگی در زیر آب، مردم زیردریایی می سازند. آنها در داخل گرم و خشک می شوند - شرایط عالی برای زندگی در آنجا. مردم غذا، اکسیژن و آب را با خود به زیر دریایی می برند و از برق و چراغ ها و بخاری ها استفاده می کنند. به عبارت دیگر، آنها یک مکان سرد، تاریک و خطرناک (در اعماق اقیانوس) را به چیزی شبیه خانه تبدیل می کنند.
ما همین کار را در قطب جنوب انجام می دهیم. ساختمان های خاصی می سازیم، و تونل ها را حفر می کنیم و آنها را گرم و خشک می کنیم. افرادی که در آنجا زندگی می کنند با خود غذا و آب می گیرند، و گرمای اضافی نیز وجود دارد تا مردم در باد و یخ قطب جنوب یخ نزنند.
اما شما نمی توانید برای همیشه در این مکان های سرد و تاریک زندگی کنید. اگر نور کافی از خورشید دریافت نکند، انسانها به خوبی کنار نمی آیند، بنابراین باید بعد از مدتی دوباره به زندگی عادی برگردند. و این بسیار گران است که تمام مواد غذایی، آب، هوا و انرژی را به این مکان ها بیاورید.

 

مردم در تمام طول سال در ایستگاه آموندسن-اسکات قطب جنوب زندگی می کنند - حتی در طول شش ماه قطب جنوب!

 

زندگی در فضا

 

فضا بسیار خطرناک است - و بدون محافظت، مردم قادر به زنده ماندن در آنجا نخواهند بود. در فضا، هوا وجود ندارد - شما نمی توانید نفس بکشید. سرد است -  یخ می زنید. و اشعه ناخوشایند زیادی وجود دارد (از خورشید، و از بقیه جهان)، بنابراین واقعاً، واقعاً بد آفتاب سوختگی خواهید گرفت. اما با وجود همه اینها، ما افرادی داریم که همیشه در فضا زندگی می کنند!

این مکان شگفت انگیز در حال چرخش دور زمین است که به آن ایستگاه فضایی بین المللی گفته می شود - و افرادی هستند که همه روز و هر روز در آنجا زندگی می کنند. بعضی اوقات حتی می توانید آن را از حیاط پشتی خود، در یک شب روشن ببینید!

 

آن خط سفید ایستگاه فضایی بین المللی است که از بالای سر عبور می کند. این عکس با استفاده از ترفند عکاس به نام "نوردهی طولانی" گرفته شده است و باعث می شود ایستگاه فضایی به عنوان یک خط سفید در آسمان شب نمایان شود. فلیکر / آدام بیکر، CC BY

این چیزی است که ایستگاه فضایی بین المللی از نزدیک به نظر می رسد.

 

ایستگاه فضایی مانند زیر دریایی است که به خصوص برای فضا ساخته شده است. یک قوطی قلع غول پیکر، پر از هوا، و خوب و گرم نگه می دارد - نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. این فضانوردان را از سرما فضا محافظت می کند، به آنها هوا می دهد تا نفس بکشند و آنها را از همه اشعه های ناخوشایند محافظت می کند. ما محموله ها و نوشیدنی ها را منظم ارسال می کنیم - همه چیز برای زنده ماندن آنها.

 

یک فضانورد در حال پیاده روی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی است.

به عبارت دیگر - ما راهی پیدا کرده ایم که مردم بتوانند در خارج از کره زمین زندگی کنند و با ساخت مکانی که می خواهیم درست مثل خانه کنیم، این کار را انجام می دهیم. با این حال، دوباره، برای مردم امن نیست برای همیشه زندگی کنند، و مدت طولانی بودن در فضا برای بدن شما خوب نیست.

اگر مردم همیشه به زندگی در مریخ یا ماه بپردازند - یا مکانهای دیگر در منظومه شمسی (و فراتر از آن) - به این دلیل است که راهی پیدا کرده ایم تا آن مکان ها زیبا، ایمن و کمی شبیه به خانه شوند.

در حالی که زندگی در ماه یا مریخ به نظر می رسد مانند داستان علمی، مردم در مورد جدی انجام دادن کار در آینده صحبت می کنند. این بسیار خطرناک و بسیار گران است. اما چه کسی می داند آینده چیست؟

 

منبع:

https://theconversation.com/curious-kids-can-people-live-in-space-120334

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی