گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

برنامه دوستیابی مبتنی بر ژنتیک برای کاربران

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۱ ب.ظ

شرکت بانک اطلاعاتی Statista با 7.86 میلیون کاربر در ماه سپتامبر، Tinder به عنوان محبوب ترین برنامه دوستیابی در ایالات متحده قرار گرفت. Bumble این لیست را با 5.03 میلیون کاربر تلفن همراه ایالات متحده دنبال کرد.
این ابزار به افراد امکان می دهد آنچه را که فکر می کنند برای آنها مناسب باشد انتخاب کنند. برنامه های دوستیابی به افراد این امکان را می دهد که بر اساس نحوه نگاه کردن به عکس ها و توضیحات شخصی، انتخاب کنند.
اما دوستیابی آنلاین ممکن است به زودی شامل تطبیق DNA باشد. یک دانشمند از دانشگاه هاروارد می خواهد افراد با چک کردن شانس خود برای انتقال بیماری های ژنتیکی به فرزندانشان، یک برنامه دوست یابی جدید ارائه دهد.

جورج چرچ، ژنتیست به دلیل پروژه های بلندپروازانه DNA شناخته شده است. Futurism روز دوشنبه گزارش داد که وی قصد دارد پستانداران پشمی را احیا کند، پیری انسان را معکوس کند و از طریق اصلاحات قدرت های فوق بشری را در اختیار مردم قرار دهد.
آخرین هدف وی کمک به از بین بردن کلیه بیماریهای ژنتیکی در جهان با بهره گیری از جمعیت رو به رشدی است که از برنامه های دوستیابی استفاده می کنند. در بعضی موارد، مردم بیماری ها یا شرایط را از طریق فرآیندی به نام وراثت ژنتیکی عبور می دهند.

 

 

این اتفاق می افتد که یک زن و شوهر ژن های مشکل ساز را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. بیماری ها معمولاً توسط ژن های مغلوب انجام می شود.
هنگامی که دو نفر با همان ژنهای مغلوب مبتلا به نوزاد به دنیا می آیند، فرزندان 25 درصد احتمال ارث بردن یک بیماری را دارند. با برنامه دوستیابی DNA چرچ، پیدا کردن صحیح به معنای پیدا کردن شخصی با ژن های سالم و خطر ابتلا به بیماری های کمتر است.

وی گفت: "شما متوجه نخواهید شد که با چه کسی سازگار نیستید"، او در گفتگو با برنامه 60 دقیقه CBS به خبرنگار اسکات پلی گفت. فقط می فهمید با چه کسی سازگار هستید. "

چرچ همچنین مهمترین مزیت استفاده از برنامه دوستیابی را برجسته کرد. وی گفت: داشتن توالی ژنوم افراد و راهنمایی آنها برای جفت شدن صحیح، به از بین بردن همه بیماری های ژنتیکی کمک می کند.
با این حال، برنامه دوستیابی DNA هنوز در دست توسعه است. ممکن است قبل از شروع ابزار هدایت افراد به یک انتخاب سالم، داده های ژنومی جمع شود.
اما از آنجا که افراد از برنامه های دوستیابی موجود لذت می برند، این احتمال وجود دارد که آنها بتوانند "DNA ناسازگار" را به لیست موارد خود اضافه کنند که هنگام انتخاب قرار می توانند در نظر بگیرند. طرح چرچ ممکن است روزی کار کند و به ایجاد یک نژاد سالم انسانی کمک کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات  (۱)

۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۴:۴۰ انشا برای تمامی پایه های تحصیلی

سلام ایا تبادل لینک انجام می دهید؟در صورت موافقت شما لطفا سایت من رو در پیوند سایتتون قرار دهید تا قرار دادید نظر بدهید تا من هم سایت شما رو در پیوند سایتم بگذارم.

عنوان:اولین و بزرگترین سایت انشاء برای تمامی پایه های تحصیلی

ادرس:enshas.blog.ir

باتشکر از شما

پاسخ:
سلام دوست عزیز
وبلاگ خوبی دارید.
اما متاسفانه مطالب و محتوای وبلاگ شما با زیست شناسی و سلامت و پزشکی همخوانی ندارد. ترجیح به لینک دادن با وبلاگ های هدف است.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی