گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

 

 

این ارتباط بین عادات غذایی مبتنی بر گیاه و دیابت نوع 2 حتی مفیدتر از زمانی است که فقط غذاهای سالم گیاهی - مانند میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل - بر خلاف غلات، نشاسته ها و قندهای تصفیه شده در رژیم غذایی روزانه شما قرار بگیرند. براساس این مطالعه،  که در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

 

دکتر چی سان، دانشیار گروه تغذیه در دانشگاه هاروارد، دانشکده بهداشت T.H چان در بوستون و نویسنده ارشد مقاله گفت: "ما دریافتیم که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه به طور متوسط با کاهش 23 درصدی در معرض خطر دیابت همراه است."

 

وی ادامه داد: ما همچنین نشان دادیم افرادی که با تأکید بر مصرف میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و حبوبات و به حداقل رساندن مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند و کربوهیدرات های تصفیه شده، نسخه سالم رژیم غذایی گیاهی را مصرف می کنند. کاهش 30 درصدی بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند." "من این کاهش ریسک ها را بسیار قابل توجه توصیف می کنم."

 

پزشکان از مدتها پیش می دانند که یک رژیم غذایی سالم - در کنار ورزش منظم، حفظ وزن بدن سالم و سیگار نکشیدن - از جمله راه های جلوگیری یا به تأخیر انداختن ابتلا به دیابت نوع 2 است.

 

 

 

 

"در حقیقت،  گیاهخواری یا یک رژیم غذایی گیاهی بدون قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده زیاد، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را به ویژه هنگامی که با سطوح پایین فعالیت بدنی همراه هستند، افزایش می دهد." تام سندرز، استاد بازنشسته تغذیه و رژیم های غذایی کالج کینگ لندن در بیانیه کتبی توزیع شده توسط Science Media Center در انگلستان اشاره کرد. او در مقاله جدید دخیل نبود.

 

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، بیش از 30 میلیون نفر در ایالات متحده یا حدود 1 از 10 نفر مبتلا به دیابت هستند و تا 95٪ از آنها مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.

در سطح جهان، دیابت رو به افزایش است - طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به دیابت از 108 میلیون در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 رسیده است.

 

مقاله جدید شامل بررسی 9 مطالعه قبلاً منتشر شده در مورد عادات غذایی بر پایه گیاهان و دیابت نوع 2 در بزرگسالان است. این مطالعات شامل 23.544 مورد دیابت نوع 2 بود.

 

محققان پس از بررسی داده ها در این مطالعات دریافتند که پیروی بالاتر از رژیم غذایی مبتنی بر گیاه با ریسک پایین تر از دیابت نوع 2 همراه است - و این در تمام گروه های سنی و با وجود شاخص توده بدنی یک فرد سازگار است.

 

 

شاخص توده بدنی یا BMI، وزن شخص در کیلوگرم است که براساس مربع قد آنها در متر تقسیم می شود و از این اندازه گیری برای غربالگری چاقی استفاده می شود. BMI از 25 تا 29.9 اضافه وزن محسوب می شود و BMI 30 یا بیشتر چاقی محسوب می شود.

 

در مقاله جدید محدودیت هایی وجود دارد، از جمله اینکه داده های رژیم غذایی در این مطالعات بر اساس افرادی بوده است که خودشان عادت های غذایی خود را گزارش می دهند، که این باعث خطر سوگیری می شود. همچنین تنها ارتباط بین رژیم های غذایی گیاهی و خطر ابتلا به دیابت کمتر مشاهده شد. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا واقعاً رابطه عللی وجود دارد یا خیر.

 

"این مقاله از آنچه قبلاً گزارش شده است پشتیبانی می کند که رژیم های غذایی با فیبر زیاد با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و متابولیک همراه هستند." الکساندرا جانستون، عضو ارشد تحقیقاتی در دانشگاه آبردین، انستیتوی تغذیه و سلامت Rowett، اسکاتلند در بیانیه ای مکتوب که توسط مرکز رسانه علمی در انگلیس توزیع شده است، گفت. او در مقاله جدید دخیل نبود.

 

 

وی در این بیانیه گفت: "تحقیقات آینده باید بر این نکته تأکید کند که چه مؤلفه هایی بر یک رژیم غذایی گیاهی با تأثیرات پیشگیرانه بر سلامتی مرتبط است."

 

مقاله جدید برای تعریف "رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان" به مطالعات قبلی تکیه کرده است، اما به طور کلی "انواع رژیم های غذایی وجود دارد که می تواند به عنوان یک رژیم غذایی گیاهی در نظر گرفته شود ، از رژیم غذایی سرسخت وگان، رژیم های گیاهی تا رژیم های غذایی که بر روی غذاهای گیاهی تأکید می شود، اما به طور کامل مصرف فرآورده های حیوانات را از بین نمی برد. "

 

سان گفت: این مقاله نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی عمدتا بر پایه گیاهان که شامل برخی محصولات حیوانی مانند گوشت است، هنوز هم می تواند مفید باشد. "به خاطر داشته باشید که بسیاری از الگوهای غذایی سالم، از جمله رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی DASH نیز به طور عمده گیاهی هستند. برای افرادی که قبلاً این رژیم ها را تمرین می کنند، فکر می کنم آنها در مسیر صحیح قرار داشته باشند."

 

رژیم های مدیترانه ای در اوایل سال جاری توسط US News and World Report، عنوان بهترین رژیم غذایی کلی سال 2019 را در رده بندی کسب کردند.

 

 

در سال 2018، بهترین رژیم غذایی کلی، در نقطه ای بین رژیم مدیترانه ای و رژیم DASH بود که روش های رژیم غذایی برای متوقف کردن افزایش فشار خون یا فشار خون بالا است. امسال، DASH در رتبه دوم قرار گرفت.

 

هنگامی که بحث به رژیم های دیابت خاص رسید، رژیم مدیترانه ای هنوز رتبه اول را در این رده بندی حفظ کرد.

 

چهار رژیم غذایی برای رتبه دوم در رده بندی گزارش جهانی و اخبار ایالات متحده قرار گرفتند: رژیم غذایی DASH، رژیم خمشی، رژیم حجمی و رژیم کلینیک مایو که می گوید برنامه های غذایی شخصی، ردیاب های وزنی و تناسب اندام و تجارب چند متخصص را ارائه می دهد.

 

رحاف ال بوچی ، متخصص تغذیه ثبت شده در آتلانتا ، که رژیم غذای مدیترانه ای را به مشتریان خود آموزش می دهد،سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیمهای غذایی، گفت: "غذاهای رژیم مدیترانه ای از نظر آنتی اکسیدان، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بسیار سرشار از مواد اساسی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن هستند."

 

 

وی گفت: "این بیش از رژیم غذایی است، یک سبک زندگی است." "این کار همچنین غذا خوردن با دوستان و خانواده را تشویق می کند، دور هم غذا خوردن، خوردن غذاهای مورد علاقه با ذهن آگاه و همچنین حرکت ذهن آگاهانه و ورزش برای یک زندگی سالم کامل."

 

منبع:

CNN

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی