گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

 

در سال 2018، مدیر عامل شرکت Cel-Scui گرت کرستن نامه‌ای را به سهامداران شکاک نوشت و از آنها خواست که این ایمان را حفظ کنند که این شرکت بتواند سه دارایی خط لوله خود را به موفقیت تبدیل کند. اکنون، یکی از این پروژه ها در حال تبدیل شدن است - یک فناوری ایمونوتراپی به نام سیستم ارائه آنتی ژن Ligand Epitope (LEAPS)، مقابل COVID-19.

 روز دوشنبه Cel-Sci اعلام کرد که با مرکز واکسنها و ایمونولوژی دانشگاه مرکز جورجیا برای ایجاد کاندید دارویی برای بیمارانی که در معرض خطر بالای مرگ ناشی از COVID-19 هستند، ایجاد کرده است. این شرکت گفت که کاندید دارویی با تحریک پاسخ ایمنی به COVID-19 بدون ایجاد التهاب خطرناک ریه کار خواهد کرد.

یک فناوری ایمونوتراپی به نام  Ligand Epitope Antigen Presentation System (LEAPS)—در برابر COVID-19.

و LEAPS برای طراحی درمانهای مبتنی بر پپتید که پاسخ ایمنی سلولهای خاص یا آنتی بادی یا هر دو را تولید می کنند، استفاده می شود. در استفاده از این فناوری برای مقابله با COVID-19،  محققان Cel-Sci قصد دارند داده های بالینی ایجاد شده در توسعه روش های درمانی LEAPS را برای H1N1 ، ویروس آنفلوانزا بسیار کشنده و ویروس تبخال ساده تهیه کنند. در مورد تبخال، پپتیدهای LEAPS قادر به تولید یک پاسخ سلول T به اندازه کافی قوی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بودند، یا می توانستند پادتنهایی در برابر این بیماری تولید کنند تا در صورتی که قبلاً در بدن تکرار شده بودند از شیوع آن جلوگیری کنند.
محققان Cel-Sci همچنین پپتیدهای LEAPS برای درمان آرتریت روماتوئید ایجاد کرده اند و در مدلهای بالینی نشان داد که با فعال کردن لنفوسیتهای CD8 T، التهاب را تسکین می دهند.

و Cel-Sci قصد دارد پپتیدهای LEAPS را در برابر آنتی ژن های موجود در نوکلئوپروتئین COVID-19 یا NP هدف قرار دهد، که برای توانایی تکثیر ویروس بسیار مهم است. هدف قرار دادن پروتئین NP می تواند سلول های T را به حمله به "کارخانه ها" ویروس در داخل سلولهای آلوده ترغیب کند، بنابراین منبع COVID-19 را از بین می برد و عفونت را کاهش می دهد.

این یک رویکرد متفاوت از آن است که توسط سایر شرکت ها و تیم های تحقیقاتی دانشگاهی دنبال می شود، که بسیاری از آنها روی پروتئین های spike ای که همه کرونا ویروس ها روی سطح سلول خود دارند تمرکز می کنند. به عنوان مثال، Regeneron گفت هفته گذشته در حال طراحی آنتی بادی هایی است که پروتئین سنبله را بر روی COVID-19 هدف قرار می دهد به امید جلوگیری از تعامل ویروس با میزبان.
محققان Cel-Sci معتقدند که هدف قرار دادن آنتی ژنهای NP ممکن است این مزیت را فراهم کند زیرا احتمال اینکه پروتئین سنبله از یک نوع ویروسی به دیگری متفاوت شود کمتر است.

این خبر در زمان بحرانی برای Cel-Sci منتشر می شود، که به سختی از یک لیست خارج از بورس نیویورک در اوایل سال گذشته فرار کرد. کرستن در نامه قبلی خود به سهامداران، قول "نقطه عطف" برای داروی سیستم ایمنی درمانی این شرکت برای درمان سرطانهای سر و گردن، Multikine را داده است. اما نه سال پس از شروع آزمایش مرحله 3، این شرکت هنوز داده هایی از این مطالعه تولید نکرده است.
کرستن در نامه دیگری به سهامداران، ارسال شده در 26 فوریه سال جاری، گفت که Cel-Sci منتظر رویدادهای کلیدی است که باید قبل از وقوع آن اتفاق بیفتد تا بتواند آمار بقا را از معالجه مشخص کند. وی گفت: "ما اعتقاد داریم که به پایان این مطالعه طولانی فاز 3 رسیده ایم، و امیدواریم که این نتایج ثابت کند که تحریک سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به سرطان با Multikine برای مبارزه با سرطان قبل از این که آنها تحت تأثیر اعمال جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی قرار بگیرند. به این بیماران کمک می کند تا زنده بمانند. "

کار LEAPS این شرکت تا زمان وقوع همکاری دانشگاه جورجیا، از Multikine عقب تر بود.
و Cel-Sci با تد راس، دکتری، استاد بیماریهای عفونی در دانشگاه همکاری خواهد کرد، او در بیانیه ای گفت:
"و LEAPS این پتانسیل را دارد که یک ابزار قدرتمند در برابر SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کننده COVID-19، با توجه به خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دوگانه باشد."


منبع:
https://www.fiercebiotech.com/research/embattled-cel-sci-to-tackle-covid-19-immunotherapy-platform-tech-leaps

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی