گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی



اداره غذا و دارو اخیرا پیش نویس دستورالعملی را صادر کرد که اجازه می دهد تولید کنندگان نام "پتاسیم کلرید " را بر روی برچسب های سازنده به "نمک پتاسیم کلرید" تغییر دهند.

FDA در بیانیه ای اعلام کرد: "هنگامی که نمک به مواد غذایی بسته بندی اضافه می شود، این در واقع سدیم کلرید است که معمولا بر روی برچسب های مواد تشکیل دهنده" نمک "نامیده می شود.

سدیم کلرید نیز در نمکدان یافت می شود. انجمن قلب آمریکا می گوید که اکثر آمریکایی ها سدیم زیادی مصرف می کنند: حدود 3400 میلی گرم در روز. AHA بیش از 2300 میلی گرم در روز توصیه نمی کند. رژیم غذایی با سدیم می تواند منجر به فشار خون بالا، یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی شود.

اما پتاسیم کلرید متفاوت است، زیرا اگرچه طعم و نق شآن مانند نمک است، طبق FDA سدیم مضر به رژیم غذایی اضافه نمی کند.

FDA نوشت" پتاسیم کلرید همچنین دارای مزیت اضافه شده حاوی پتاسیم است، مواد مغذی که اغلب توسط آمریکایی ها کم مصرف می شود،".



پس چرا تغییر از "پتاسیم کلرید" به "نمک پتاسیم کلرید "؟

این حرکت به دنبال رشد زیاد مصرف کنندگان محصولات قفسه های فروشگاه مواد غذایی برای مواد به ظاهر پاک تر می آید؛ یعنی، غذاهایی که به نظر نمی رسد در آزمایشگاه ساخته شده باشند. FDA پیشنهاد می کند که این تغییر همچنین به افراد کمک می کند که مواد تشکیل دهنده را درک کنند و متوجه شوند که جایگزین نمک است.


علم تغذیه NuTek از FDA برای تغییر در سال 2016 درخواست کرد اصطلاح "نمک پتاسیم" از واژه "کلرید" حذف کرد. بیش از دوازده تولید کننده، از جمله کمپبل سوپ و نستله U.S.A.، از این پرونده حمایت کردند.

دستورالعمل پیشنهادی جدید بخشی از استراتژی نوآوری تغذیه FDA است که در سال 2018 اعلام شده است. این ابتکار به معنای "کاهش مرگ و میر قابل پیشگیری و بیماری های مربوط به تغذیه نامناسب است"، طبق وب سایت FDA.

مردم قبل از نهایی شدن این تصمیم، وقت دارند تا نظرات خود را در مورد پیش نویس راهنمایی در مورد نمک پتاسیم کلرید بدهند.


منبع: NBC News



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی