گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

تصویر روز: قطرات سلولی

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۴ ب.ظ

جداسازی فاز - فرآیند تبدیل محلول به مایعات تشکیل دهنده آن - ممکن است توضیح دهد که چگونه سلولهای زنده مولکول ها را از هم جدا می کنند. هنگامی که گروهی از مولکولهای پروتئین یا RNA در یک غلظت بالایی با هم جمع می شوند، نیروهای فیزیکی می توانند آنها را به یکدیگر متصل کنند، موجب جداسازی فاز آنها و تشکیل قطرات درون سلولی شوند. این روند در باکتری ها، قارچ ها، گیاهان و حیوانات دیده شده است (Nature).


پروتئین ها در هسته سلول HeLa جمع می شوند و به قطراتی جدا می شوند.


"این یکی از ایده های ادراکی حسی است. شانا الباوم-گارفینکل، یک متخصص بیوفیزیک در مرکز تحقیقات علوم پیشرفته دانشگاه سیتی نیویورک، به Nature می گوید: دوم آن که شما آن را می شنوید، این خیلی معنادار است. "این یک پارادایم جدید است که واقعا درک ما از زیست شناسی سلولی را به طور کلی دگرگون می کند."


منبع:

T. Nott et al., “Phase transition of a disordered nuage protein generates environmentally responsive membraneless organelles,” Molecular Cell, doi:10.1016/j.molcel.2015.01.013, 2015.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی