گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


براساس یک مطالعه جدید دانشگاه ییل که در 15 نوامبر در مجله Science Immunology منتشر شد ، موشهایی که رژیم کتوژنیکی تغذیه می کردند نسبت به موشهایی که از نظر کربوهیدرات با مواد غذایی پرقدرت تغذیه می شوند، می توانند با ویروس آنفولانزا مقابله کنند.

محققان گزارش می دهند رژیم کتوژنیک - که برای افراد شامل گوشت، ماهی، مرغ و سبزیجات غیر نشاسته ای است - زیر مجموعه سلول های T را در ریه ها فعال می کند که قبلاً با پاسخ سیستم ایمنی بدن به آنفلوانزا در ارتباط نبوده و باعث افزایش تولید مخاط از سلول های هوایی می شود که می توانند به طور مؤثر ویروس را به دام بیاندازند. 
 نویسنده همکار آکیکو ایوازاکی، والدمار فون زتویتز استاد ایمونوبیولوژی و زیست شناسی مولکولی، سلولی و رشد و تحقیقات و پژوهشگر موسسه پزشکی هوارد هیوز گفت.
"این یک یافته کاملاً غیرمنتظره بود."

 

تصویر میکروسکوپ الکترونی از ویروس آنفولانزا. اعتبار:cdc

 

این طرح تحقیقاتی شامل ذهنیت دو کارآموز بود که یکی از آنها در آزمایشگاه ایوازاکی کار می کردند و دیگری با نویسنده همکار ویشا دیپ دیکسیت، والدمار فون زتویتز، استاد طب مقایسه و ایمونوبیولوژی. رایان مولونی در آزمایشگاه ایوازاکی مشغول به کار بود، که دریافت که فعال کننده سیستم ایمنی به نام التهاب می تواند باعث ایجاد آسیب به سیستم ایمنی بدن در میزبان شود. امیلی گلدبرگ در آزمایشگاه دیکسیت کار می کرد، نشان می داد که رژیم کتوژنیک تشکیل التهاب را متوقف می کند.
این دو نفر سوال کردند که آیا رژیم غذایی می تواند در پاسخ سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری زا مانند ویروس آنفولانزا تأثیر بگذارد.

آنها نشان دادند که موشهایی که از رژیم غذایی کتوژنیک تغذیه می کنند و به ویروس آنفولانزا آلوده می شوند ، میزان بقای بالاتری نسبت به موش های حاوی رژیم غذایی طبیعی کربوهیدرات بالا دارند. به طور خاص، محققان دریافتند که رژیم کتوژنیک باعث آزاد شدن سلول های گاما دلتا T، سلول های سیستم ایمنی بدن که در لایه های سلول ریه مخاط ایجاد می کنند - می شود، در حالی که در رژیم با کربوهیدرات زیاد اینگونه نبود.

هنگامی که موش ها بدون ژنی که برای سلول های گاما دلتا T تولید می شود، بارور شدند، رژیم کتوژنیک هیچ گونه محافظتی در برابر ویروس آنفلوانزا ایجاد نکرد.

دیکسیت گفت: "این مطالعه نشان می دهد که نحوه سوختن چربی بدن برای تولید اجسام کتون از غذایی که می خوریم می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت آنفولانزا تقویت کند."

منبع:
E.L. Goldberg el al., "Ketogenic diet activates protective γδ T cell responses against influenza virus infection," Science Immunology (2019). immunology.sciencemag.org/look … 6/sciimmunol.aav2026

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی