گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی


تیم تحقیقاتی با استفاده از تخصص در شیمی و بیوتکنولوژی، مزیت بالقوه تصویربرداری فلورسانس را به عنوان راهی برای شناسایی سلول های سرطانی در طی عمل جراحی تشخیص داده است، و یک پروب را توسعه می دهد که تشخیص سرطان را روشن می کند.

طبق گفته پروفسور اوشا، "این یک پیشرفت بسیار مهم است که می تواند مدیریت جراحی سرطان را تغییر داده و نتایج را برای بیماران بهبود بخشد. تقریبا 60 درصد از بیماران سرطانی تحت عمل جراحی قرار می گیرند."

"فناوری جدیدی که می تواند نتایج جراحی را با دادن عکس های آموزنده به تیم در لحظه در طول عمل جراحی بهبود بخشد، تاثیر گسترده ای بر روی مراقبت از بیماران سرطانی خواهد داشت."


این عکس یکی از اعضای تیم تحقیقاتی پروفسور اوشا، دکتر دن وو، عضو پست دکترای دانشکده در گروه شیمیایی RCSI است که نخستین نویسنده این مقاله است. اعتبار: عکاسی ماکسول


پروفسور اوشا با اشاره به مراحل بعدی گفت:

     "در حال حاضر، این علم است. یک کارآزمایی بالینی هدف بعدی ما است و این امر می تواند پتانسیل کامل این کشف را برای بیماران تحقق بخشد، افزایش تشخیص بیماری های تهدید کننده زندگی و بهبود نتایج روش های جراحی. "


این تیم اخیرا بودجه پروژه ای برای تشخیص و درمان سرطان کولورکتال را در پروژه صندوق نوآوری فناوری ایرلند 2040 با همکاری جراح سرطان پیشرو پروفسور رونان کوهیل در بیمارستان دانشگاهی ماتر، UCD و شرکای صنعتی دوبلین IBM Research and Deciphex را تامین کرده است.

این پروژه به ترکیب پروب های پاسخگو بافت، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تبدیل مراقبت های پزشکی برای بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال خواهد پرداخت.


منبع:

Wu, D. et al. (2019) RGD conjugated cell uptake off to on responsive NIR-AZA fluorophores: applications toward intraoperative fluorescence guided surgery. Chemical Science. doi.org/10.1039/C9SC02197C.

نظرات  (۱)

سلام عالی بود از راهنماییتون بسیار ممنونم موفق باشید.
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی