گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

این روش از سلولهای T، نوعی گلبولهای سفید خون استفاده می کند که با اسکن و کشتن سلولهای غیر طبیعی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای پیش زمینه، دانشمندان اخیراً از طریق درمانی به نام CAR-T استفاده از این توانایی در مبارزه با سرطان را آغاز کرده اند، که شامل حذف سلول های T از خون یک بیمار و مهندسی ژنتیک آنها برای جستجوی و از بین بردن سلول های سرطانی است.

 


طبق انتظار، CAR-T محدودیت هایی دارد. این خاص بیمار است، در برابر تعداد کمی از سرطان ها کار می کند، و در برابر تومورهای جامد، که اکثر سرطان ها را شامل می شود، مؤثر نیست.

روز دوشنبه، محققان دانشگاه کاردیف مطالعه جدیدی را در ژورنال Nature Immunology منتشر کردند که در مورد جزئیات کشف یک سلول T مجهز به نوع جدید گیرنده سلول تی (TCR) است که مولکولی به نام MR1 را تشخیص می دهد.

این مولکول در سطح بسیاری از سلولهای سرطانی و همچنین سلولهای سالم ظاهر می شود، اما سلولهای T مجهز به این TCR می دانند که فقط سلولهای سرطانی را از بین می برند و نه فقط نوع مرتبط با یک نوع سرطان تنها. 
هنگامی که محققان کاردیف سلولهای T را در آزمایشگاهها با این TCR جدید مجهز کردند، سلولهای سرطانی، ریه، پوست، خون، روده بزرگ، پستان، استخوان، پروستات، تخمدان، کلیه و دهانه رحم را کشتند - همه اینها ضمن نادیده گرفتن سلولهای سالم.

در آزمایشگاهی دیگر، این گروه سلولهای T بیماران مبتلا به ملانوما را برای بیان TCR تازه کشف شده اصلاح کردند و دریافتند که سلولها می توانند سلولهای سرطانی خود بیمار و سلولهای سرطانی بیماران دیگر را هدف قرار داده و از بین ببرد.
براساس یک بیانیه مطبوعاتی کاردیف، این تیم هنوز آزمایش سلول های T اصلاح شده را در بیماران مبتلا به سرطان انجام داده است، اما هنگامی که در موش های تزریق شده با سرطان های انسانی آزمایش کردند، سلول ها مولکول MR1 را شناختند و توانایی های "ترغیب کننده" کشتن سرطان را نشان دادند.

دانشمندان کاردیف اکنون تصمیم دارند آزمایش های اضافی را انجام دهند. محقق اندرو سیول در بیانیه مطبوعاتی گفت: اگر این روند همانطور که انتظار می رفت امید بخش باشد، طی چند سال آینده برای بیماران آماده می شود.

وی افزود: "هدف قرار دادن سرطان از طریق سلول های T با محدودیت MR1 یک مرز جدید جالب است." وی گفت: "این چشم انداز معالجه سرطان "یک سایز مناسب همه"  یا "one-size-fits-all" را افزایش می دهد. یک نوع واحد از سلول T که می تواند انواع مختلفی از سرطانها را در بین مردم از بین ببرد. پیش از این هیچ کس باور نمی کرد که این امکان پذیر باشد. "

 

منبع:

Futurism

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی