گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

گروه لاوزی

برای علاقه مندان به زیست شناسی، سلامت و پزشکی

مطالعات جدیدی که در موسسه تحقیقات ملی انجام شده است، نشان میدهد افرادی که مواد غذایی بسیار پردازش شده را می خورند، کالری بیشتری دریافت می کنند و وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم غذایی کمتر پردازش شده را دنبال می کنند،دارند.


بسیاری از مطالعات دنیای واقعی بر رژیم غذایی و تغذیه شرکت کنندگان تأکید دارند تا به یاد داشته باشند که چه چیزی می خورند و این برای اکثر مردم دشوار است. نتایج مطالعه در روز 16 می 2019 در مجله Cell Metabolism منتشر شده است.


این پروژه خیلی بیشتر کنترل شد. گروهی از 10 مرد و 10 زن، به مدت 28 روز در مرکز بالینی NIH در Bethesda، مریلند زندگی کردند، غذای آن ها توسط محققان موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه ارائه شد.

برای دو هفته اول، نیمی از افراد غذایی خوردند که "رژیم فوق العاده پردازش شده" نامیده شد. این شامل غذاهایی بود که بسیاری از آنها به عنوان گزینه های معقول در نظر گرفتند: بیکن بوقلمون، سالاد مرغ تهیه شده با مرغ کنسرو، ماست خامه یونانی، شیرینی با پنیر خامه ای و چیپس سیب زمینی پخته شده.


نیمی دیگر با یک رژیم غذایی که کمتر پردازش شده بود، شامل گوشت و ماهی، میوه ها و سبزیجات، تخم مرغ، آجیل و بلغور جو دوسر. دو هفته دیگر، شرکت کنندگان رژیم را تغییر دادند.



کوین هال، نویسنده مطالعه میگوید: "ما متوجه شدیم افرادی که پرخوری می کنند، بیش از 500 کالری در روز از رژیم فوق العاده پردازش شده بدست می آورند." "آنها وزن و چربی بدن به دست آوردند."


اگر چه هر دو رژیم غذایی از نظر کالری، قند، چربی، فیبر و مغذی ها مانند کربوهیدرات ها و پروتئین همسان بودند، مردم هنگام خوردن غذاهای فرآوری شده حدود دو پوند دریافت کردند. و آنها در مورد رژیم غذایی دیگر خیلی از دست دادند.


ممکن است مردم تمایل بیشتری به غذا خوردن داشته باشند و چربی و کربوهیدرات بیشتری در رژیم فوق العاده پردازش شده مصرف کنند.

متخصصان تغذیه می گویند که نتایج آنچه را در مطالعات دیده اند تأیید می کند. الیزابت پولیتی از مرکز رژیم غذایی و تناسب اندام دوک در دورهم، کارولینای شمالی، گفت: "سیری بالاتر و طولانی مدت تر زمانی است که ما غذاهای حداقل پردازش شده را می خوریم."



همچنین آزمایش خون انجام شد. هنگامی که شرکت کنندگان در رژیم غذایی کم چربی بودند، بیشتر هورمون هایی با نام PYY تولید می کردند که افراد احساس سیری می کنند و کمتر یک هورمون به نام گرلین که اشتها را تحریک می کند.

"هال به  اخبار NBC گفت:" این اولین مطالعه است که نشان می دهد مواد مغذی در برچسب های مواد غذایی تمام داستان نیست. "چیز دیگری در مورد این غذاهای فوق العاده فرآوری شده وجود دارد."

اما دقیقا چه چیزی در "مواد غذایی فوق العاده فرآوری شده" است؟ بعضی ها معتقدند که همه مواد غذایی از طریق یک نوع فرایند به منظور اطمینان از مزارع به چنگال ما می رسد.


در این مطالعه مواد غذایی به عنوان "فوق العاده پردازش شده" طبقه بندی شدند که حاوی مواد تشکیل دهنده شناخته شده از تولیدکنندگان مواد غذایی صنعتی مانند روغن های هیدروژنه، طعم های مصنوعی و سایر مواد افزودنی برای تثبیت محصولات و افزایش طول عمر آنها بود.

هال نشان می دهد غذاهای فرآوری شده به سادگی هر چیزی است که مادربزرگ شما نمی شناسد.

مردم نشان داده اند که واقعا می تواند از غذاهای بسیار پردازش شده عبور کند. لیزا لیک، مادر دو فرزند در شارلوت، کارولینای شمالی، در سال 2010 رژیم خانواده خود را بازسازی کرد و تمام مواد غذایی فرآوری شده را از بین برد.

در طی چند روز، لیک و همسرش پنج پوند را "بدون تلاش" از دست دادند. آنها انرژی بیشتری داشتند و او گفت که سطوح کلسترول خوب او در عرض یک سال 50 درصد افزایش یافت.

لیک، که اخیرا یک کتاب آشپزی به نام "100 روز غذای واقعی در بودجه" منتشر کرده است، به NBC News گفت که کلید شروع خواندن برچسب های مواد تشکیل دهنده، انتخاب آنهایی است که حاوی پنج یا کمتر مواد تشکیل دهنده هستند.

و یک برنامه غذایی زمان بندی شده. "اگر شما نمی دانید که وعده های بعدی شما چه خواهد بود،  خود را گرسنه در حال رانندگی پیدا خواهید کرد."


منبع:

NBC HEALTH


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی